پیوند موی طبیعی

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در افراد می باشد که راهکار های درمانی زیادی برای جلوگیری از این عامل وجود دارد .در بیشتر موارد پزشک با توجه به معاینات و آزمایشاتی که بر روی فرد انجام می دهد تشخیص به تجویز انواع دارو ریزش مو برای رفع و کاهش علایم می دهد. دارو ریزش مو معمولا بر اساس نوع و الگوی ریزش تعیین می شود. در مراحل بعدی پزشک روش های درمانی دیگری نظیر کاشت مو ، پیوند موی طبیعی و... را در نظر خواهد گرفت.


در سال های اخیر با پیشرفت علم چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری ، کاشت مو و پیوند موی طبیعی نسبت به گذشته پیشرفت کرده است. پیوند مو عبارت است از برداشت گرفت های نواحی پشت سر و کاشت آن در فضاهای خالی یا کم پشت سر.پیوند مو به روش های سنتی و قدیمی به دلیل خط رویش غیر طبیعی ، جراحی ، بجا ماندن اسكار در پست سر شخص ، درد و تورم، دوران نقاهت و عوارض منسوخ شده و امروزه روش پیوند مو طبیعی دیگری مطرح و اجرا می شود که در ادامه آن را شرح می دهیم.


پیوند موی طبیعی چیست؟

برای اولین بار پیوند موی طبیعی یا کاشت مو توسط یک پزشک ژاپنی بنام دکتر اوکادا مطرح و پیشنهاد شد ولی به دلیل اینکه در آن زمان ژاپن وارد جنگ جهانی دوم شد نتوانست این روش را به ثبت برساند و بعده ها کشور امریکا این روش پیوند را توسط پزشکان آلمانی به ثبت رساند .


پیوند موی طبیعی به طور چشمگیری در طی 15 سال گذشته دچار تحول شده است و امروز شاهد آن هستیم که پیوند موی طبیعی بدون بیهوشی ، جراحی ، درد و خونریزی و... انجام می شود. این تحول نتیجه پیشرفت روز افزون علم پزشکی زیبایی ، خواست افراد متقاضی کاشت و خود پزشکان مو برای طبیعی جلوه دادن موهای کاشت شده است.


پیوند موی طبیعی به روش FUT

نخستین روش پیوند مو که به دنیای پزشکی معرفی شد کاشت مو به روش FUT بود که در این نوع پیوند موی طبیعی یک نواری از پوست سر را از ناحیه پشت سر فرد برداشت می کنند و موها را از آن جدا نموده و در نواحی طاس سر می کارند. از نقص های این روش می توان به جراحی پشت سر ، برش های عمیق ، بیهوشی ، باقی ماندن جای زخم و بخیه ، درد زیاد و ... اشاره کرد که به هبچ وجه این روش امروزه مناسب نمی باشد.


پیوند موی طبیعی به روش FIT

پس از کاشت مو به روش FUT با توجه به نواقص بیش از حدی که این روش داشت ، دانشمندان و متخصصان در این زمینه ، پیوند مو به روش FIT را معرفی کردند. در این روش موها را از پشت سر نه به شکل فلپ بلکه از پوست سر برداشت می کنند و در نواحی طاس سر می کارند. اما این روش هم همانند روش پیوند مو FUT نواقصی همچون درد بیش از حد ، خونریزی ، کیفیت پایین کار ، عدم برداشت و استفاده از تمامی بانک موی فرد و .... را دارا بود که به نسبت به روش اول مناسب تر بود اما راضی کننده نبود.


پیوند مو طبیعی به روش SUT

به روز ترین و آخرین روش پیوند مو حال روز دنیا کاشت مو به روش SUT می باشد که پس از دو روش قبلی معرفی شده و نواقص روش های قبل را برطرف ساخته و به نقطه قوت رسانده است. در این روش با دستگاه مخصوصی موها برداشت می شود و همین امر باعث می شود که از تمامی بانک موی فرد استفاده شود. علاوه بر این برداشت مو تا 14000 تار در یک جلسه سبب تمایز روش پیوند مو SUT با سایر روش ها شده است.
پیوند مو به روش SUT توسط مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) وارد ایران شده است و بنیانگذار این نوع پیوند در کشور این مرکز می باشد که تا بحال بالای 20000 مورد پیوند را در ایران انجام داده است .این نوع پیوند موی طبیعی بدون جراحی ، خونریزی ، درد و هرگونه عوارض و دوران نقاهت می باشد.برداشت در این نوع پیوند مو با دستگاه اتوماتیک انجام می شود که از مزیت های استفاده از دستگاه اتوماتیک می توان به آسیب نرساندن به گرافت های اطراف محل برداشت اشاره کرد که نتیجه آن برداشت بیشتر گرافت ها می باشد.


روش درمان پیوند مو چگونه است ؟

ابتدا متقاضیان کاشت مو اقدام به انتخاب یک کلینیک کاشت مو استاندارد و معتبر می نمایند که متخصصانی ماهر و مجرب در آن فعالیت داشته باشند .سپس طی مراجعه به این مرکز و انجام جلسه مشاوره که در این جلسه معاینه توسط متخصص و بر اساس مقدار ریزش را انجام خواهد شد میزان مورد نیاز برای پیوند مو بررسی و محاسبه می گردد.همچنین با معاینه جنس موها پزشک به این نتیجه می رسد که کدام ناحیه از بانک مو فرد برای برداشت قوی تر و مستحکم تر خواهند بود و آن نقطه را برای برداشت انتخاب می نماید . در این جلسه کلیه درمان برای مراجعه کننده توضیح داده می شود و خود فرد نیز موظف است تا کلیه بیماری ها و دارو های مصرفی خود را به متخصص بازگو نماید تا مشکلی در طول درمان به وجود نیاید .


پس از گذراندن جلسه مشاوره ، جلسه درمان مورد اجرا قرار می گیرد که در این جلسه درمانی با توجه به برنامه ریزی ها و طراحی در جلسه مشاوره اجرا می گردد .


پیوند مو از دیگران چیست ؟

پیوند مو از دیگران برای افرادی که امکان استفاده از روش کاشت مو را به هر دلیلی ندارند پیشنهاد می شود پس اگر شما هم امکان استفاده از کاشت مو را ندارید باید بدانید که با استفاده از روش پیوند مو از دیگران بدون نیاز به جراحی ، بی حسی و یا بی هوشی ، مدت زمان درمان طولانی ، بدون نیاز به بانک مو ، بدون نیاز به روش های کاشت مو و انتظار طولانی نتایج درمان صاحب موهایی با نمای طبیعی و کاملا مطابق با چهره و موهای اصلی خود شوید .


این روش که به عنوان ترمیم مو در کل جهان کاربرد دارد از طریق پیوند مو و استفاده آن ها در پروتز مورد استفاده قرار می گیرد که تنها در کلینیک های تخصصی توسط متخصصین این زمینه انجام می گیرد. بنابراین شما می توانید پس از انتخاب کلینیک تخصصی استاندارد درمان خود را آغاز نمایید .


ویژگی های پیوند مو از دیگران

✔ موهای به کارگرفته شده ، موهای طبیعی از سرچیده شده می باشند.

✔ موها از روی پروتز نمی ریزند و پوسیدگی و تغییر جنس ندارند.

✔ موها قابلیت رنگ پذیری و اسپری شدن ، سشوار ، اتوی مو دارند.

✔ جنس پروتز از مواد طبیعی مانند کراتین می باشد به همین دلیل آسیبی به کف سر ایجاد نمیکند و از همه مهم تر ظاهری مشابه با کف سر دارد بنابرین ظاهر کاملا طبیعی برای نمای سر خواهد داشت و افراد محدودیتی در استفاده آن در حمام ، استخر و ... نخواهند داشت.

✔ چسب به کاربرده شده از مواد کراتین می باشد و آسیبی به پوست سر نمی رساند.

✔ به طور کلی این روش بی دردسر ترین روش برای رسیدن به ظاهری ایده آل و طبیعی می باشد که تنها در صرف چند ساعت دریک جلسه می توانید صاحب ظاهری زیبا و جذاب شوید.


در صورت نیاز می توانید در قسمت گالری نمونه های انجام شده توسط جدید ترین روش پیوند مو را ملاحظه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر برآورد هزینه کاشت مو می توانید با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل فرمایید و یا در تلگرام و واتساپ با شماره 09122115442 در ارتباط باشید.