اطلاعات کلی در مورد ترمیم مو

ترمیم مو یکی از روش هایی است که به جهت درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت خاصی برخوردار است به همبن دلیل در این مقاله اطلاعاتی را در مورد آن به شما عزیزان ارائه می دهیم.


ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو روشی جایگزین کاشت مو برای کسانی می باشد که در اثر علت های مختلف و یا بیماری هایی مانند: آلوپسی، لیکن پلان، لوپوس و ... و یا در اثر سوانح همچون: سوختگی، تصادف و ... موهای خود را از دست داده اند و نمی توانند اقدام به کاشت مو نمایند.برخی از افراد هم که تمایلی به انجام کاشت مو ندارند این روش می تواند مناسب آن ها باشد.در صورتی که فرد مورد نظر کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشد ، در جلسه مشاوره به فرد توصیه می‌کنیم روش کاشت مو را انجام دهند چرا که با این روش کاشت ، موهای خود فرد رویش پیدا می‌کند ولیکن کسانی که بانک موی خوبی ندارند متاسفانه نمی توانند اقدام به کاشت مو نمایند زیرا برداشت مو در چنین افرادی امکان پذیر نخواهد بود.


گاهی در فرآیند ریزش مو شدید و طاسی ناشی از آن دیگر موها رشد نمی کند، یعنی مهم ترین عامل اصلی رشد مو که پیاز مو می باشد توانایی خود را به طور کامل از دست می دهد که ترمیم مو به جایگزینی و پر پشت کردن ظاهری موی سر، بدون استفاده از روش های کاشت مو و عوارض و دوران نقاهت آن انجام می شود.

ترمیم مو


تفاوت ترمیم مو با کاشت مو

درست است که هدف از کاشت و ترمیم مو هر دو پر کردن نواحی خالی شده از مو می باشد ، ولی در کاشت مو و ترمیم مو تفاوت های زیادی می باشد. این تفاوت ها عبارتند از:

• افرادی که طاسی در نواحی سرشان وسیع است و بانک مو مناسب ندارند، از نظر متخصصین پوست و مو کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند ولی در ترمیم مو نیازی به بانک موی شخص نیست و حتی افرادی که طاسی کامل دارند می توانند این روش را انجام دهند .

• در کاشت مو تارهای مو داخل پوست سر قرار می گیرند ولی در ترمیم مو، مو به واسطه لایه شبیه سازی شده روی پوست سر قرار می گیرد.

• در کاشت مو تراکم مو کاملا بستگی به بانک مو فرد دارد و میزان پیوند مو محدود است ولی در ترمیم مو تراکم مو بسیار بالا و با توجه به نیاز مراجع کننده انجام می شود.

• در کاشت مو محدودیت سنی وجود دارد و سن 23 به بالا کیس مناسب می باشد ، همچنین در خانم ها بنا به شرایط خاصی که دارند کاشت مو را به طور وسیع قابل انجام نیست ولی روش ترمیم مو برای آقایان و خانم ها در تمام سنین و با هر تراکمی انجام می شود.


مزایای ترمیم مو

✔ عدم عوارض جراحی مانند خونریزی ، درد ، جای زخم و جای اسکار

✔ تمامی افراد با جنسیت مختلف و بدون محدودیت سنی می توانند اقدام به ترمیم مو نمایند .

✔ ترمیم مو نهایتا در 1 روز و 1 جلسه انجام می شود و بسیار راحت و آسان توسط خود فرد (پس از آموزش های لازم) قابل انجام بوده و نیازی به جلسات مکرر نمی باشد .

✔ استفاده از مواد رنگ کننده ، دکلره ، فیکس و حالت دهنده های گوناگون مثل :(تافت ،ژل ،و...) در این روش قابل انجام است.


عوارض ترمیم مو

ترمیم مو تنها روشی است که هیچگونه عوارضی برای درمان طاسی و ریزش مو به همراه ندارد.اما لازم است متقاضیان به این نکته توجه کنند که باید از بهترین مراکز تخصصی ترمیم مو برای انجام این روش استفاده کرد درمان فرد با بالاترین امکانات و و کیفیت انجام گیرد. مرکز تخصصی کاشت مو و ترمیم موی سینا (رنسانس) ، با داشتن مدارک تخصصی در این زمینه و دارا بودن استاندارد های جهانی ، ترمیم مو را با ماهرترین متخصصین ، با کیفیت ترین مواد اولیه و ابزار های ترمیم مو ، به بهترین شکل برای بیماران انجام می دهند.


هزینه ترمیم مو

هزینه ترمیم مو اولویت مهمی برای انتخاب این متد می باشد که محاسبه این هزینه ها شامل موارد زیر می شود:

• میزان گرافت (تار موها) :میزانی که فرد می خواهد تراکم گرافت بیشتر باشد رابطه مستقیمی با هزینه ترمیم مو دارد.

• نوع گرافت: طبیعی بودن موها و جنس خوب داشتن و تطابق آن با نیاز مشتری بر اساس رنگ مورد نظر سبب تغییر قیمت ترمیم مو می شود.

• تجربه پزشک: هر چه میزان تجربه پزشک متخصص بیشتر باشد، هزینه ترمیم مو بیشتر می شود.


ترمیم موی جلوی سر:

در آقایان در صورت ایجاد ریزش مو با الگوهای مردانه که نوعی ریزش مو محسوب می شود و به شکل ارثی است (با نام علمی آلوپسی آندروژنیک) فرد این نوع ریزش مو را از نسل یا نسل های قبلی خود به ارث می برد که ریزش موها در این نوع یا از شقیقه ها شروع می شود و یا از وسط سر شروع می شود و در نهایت از خط رویش تا وسط سر کاملا ریزش پیدا می کند. ترمیم مو جلوی سر یکی راه حل های بازگشت مو در این نواحی بوده که برای این نوع ریزش ها مناسب می باشد. در ترمیم مو جلوی سر خط رویش و خط فرق به قدری طبیعی است که هیچ فردی متوجه انجام ترمیم مو نخواهد شد.


ترمیم مو به روش HRT

ترمیم مو به روش HRT روشی است که طی آن موهای جدید و طبیعی جایگزین موهای ریخته شده و یا کم پشت می شود ، با ابن تفاوت که این موها به جای کاشت در سطح داخلی سر به صورت همزاد روی شبکه نامرئی و شبیه سازی شده به پوست سر و به صورت تار به تار توسط کراتین گیاهی که کاملا بهداشتی و استاندارد که ماده اصلی و ضد حساسیت ترمیم مو است فیکس می شود. ظرافت شبکه و جنس موها به طوری صورت گرفته شده که غیر قابل تشخیص با موی سر خود فرد است و اطرافیان شخص متوجه ترمیم مو نخواهند شد. در این روش نیازی به بانک و تراکم مو فرد نیست و و موها غیر قابل رشد می باشند .این روش بدون هرگونه دوران نقاهت و مراقبت است و بعد از انجام آن فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود از قبیل: ورزش، هرگونه تحرک جسمانی و استحمام و...بپردازد. تراکم موها کاملا بستگی به نیاز فرد ، به سایر روش های کاشت ، شرایط نگهداری موها و... بستگی دارد. شرایط نگهداری و ترمیم مجدد به این صورت است که در هر 15 روز یکبار معمولا نیاز به ترمیم که بسیار آسان است خواهد داشت. عمر مفید ااین روش را می توان 2 الی 3 سال تخمین زد.

ترمیم مو به روش HRT


مقایسه ترمیم مو با استفاده از کلاه گیس

1- موهای استفاده شده در کلاه گیس تماما از الیاف های پلاستیکی و شیمیایی است اما در ترمیم مو از موهای صد در صد طبیعی که خریداری شده اند استفاده می شود.

2- از جمله تفاوت های بارز بین کلاه گیس و ترمیم مو دقت و ظرافت بکار رفته در آنهاست بطوریکه کلاه گیس چون ساخت آن توسط ماشین و دستگاه انجام می شود ، دقت و ظرافت در آن بسیار پایین است ولیکن در ترمیم مو از موی طبیعی استفاده شده و آن ها با استفاده از روش هایی به صورت رشته ای سوار بر سیستم کلی می کنند.

3- از دیگر تقاوت های بین ترمیم مو و کلاه گیس این است که ترمیم مو قابلیت رنگ ، مش ، سشوار ، اتو مو ، ژل ، واکس را دارد ولی کلاه گیس دارای این قابلیت نمی باشد.

4- کلاه گیس را باید هر چند ماه یکبار تعویض کرد چون عمر کوتاهی دارند ولی ترمیم مو عمرش یک تا دو سال می باشد.

5- فیکس کردن یکی از اصول بیس ترمیم مو است که فیکس طولانی مدت در آن تعریف شده است ولی کلاه گیس های پارچه ای فیکس کردنشان تا چند ساعت به طول می انجامد.

6- تمایز ششم این است که بعد از انجام ترمیم مو مراجعه کننده می تواند از استخر ، سونا ، انجام تمام فعالیت های ورزشی و ... استفاده نماید.

7- کلاه گیس ها بعلت اینکه بیس پارچه ای دارند ، امکان رد و بدل شدن هوا در آن هاامکان پذیر نیست و همین امر باعث بوجود آمدن میکروب قارچ و ... می شود.

8- فاکتور مهم در ترمیم مو استفاده از متد بلیچ کردن می باشد که این تکنیک بدین شکل است که شخصی که از رو به رو فرد را نگاه می کند گویی موهای فرد از پوست خارج شده است.


ترمیم مو مناسب چه افرادی می باشد؟

1.افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و یا طی انجام کاشت مو به روش های سنتی و رایج بانک مویشان آسیب دیده است.

2.کاشت مو برای بیماری های نادر و یا بیماران خاص که سبب ریزش موی کلی می شود میسر نبوده زیرا لازمه ی کاشت مو بانک مو می باشد و بهترین راه حل ، ترمیم مو برای آن است.

3. اگر پزشک معالج کاشت مو این روش را برای افرادی که دچار بیماری های قلبی ، فشار خون ، دیابت و... هستند توصیه نکند، الزاما باید از روش ترمیم مو استفاده نمایند زیرا این روش بدون جراحی می باشد.

4.همانطور که می دانید کاشت مو برای کودکان مناسب نبوده و اصلا انجام نمی شود. بهترین پیشنهاد برای کودکانی که به هر دلیلی از ریزش مو رنج می برند ترمیم مو می باشد.

5.کاشت مو برای خانم ها در خط رویش و یا سطح کمی انجام می شود ، اما بسیاری از خانم ها از ریزش موی کلی رنج می برند و متاسفانه کاشت مو برای این دسته از افراد انجام نمی شود. ترمیم مو می تواند گزینه خوبی برای بازگشت زیبایی برای آنها باشد.