مزوتراپی چیست؟

ریزش مو چالشی است که در افراد 22 سال به بالا رخ می دهد و 85 درصد این افراد را را مردان تشکیل می دهند.انجام روش های تقویتی همچون مزوتراپی یکی از بهترین راه کار ها برای افرادی است که دچار ریزش مو می باشند. در این نقاله به بررسی کامل مزوتراپی مو خواهیم پرداخت.


ریزش مو می تواند در اثر عوامل اصلی همچون: ارثی و ژنتیکی، بیماری، مشکلات روحی، استرس و ... باشد و یا عوامل فیزیکی همانند استفاده بیش از حد از وسایل حالت دهنده (سشسوار، اتو مو....)، مواد دکلره و رنگ کننده های شیمیایی، بستن یا جمع کردن نا مناسب موها و استفاده از برس های آسیب رسان ( پیچی، گرد و خشن ) و شستشوی نادرست ( بیش از حد شستن موها با شامپوهای نا مناسب برای جنس مو و یا حاوی مواد شیمیایی همچون سولفات یا الکل هستند، استفاده از نرم کننده هایی که دارای ترکیبات سیلکون اند) استفاده از ماسک و کرم های نا مناسب شیمیایی به جای انواع طبیعی آن و... می تواند از دیگر عوامل ریزش مو باشد .


علل ضعیف شدن موها چیست؟

موهای ضعیف اصولا مویی نازک، سست و پژمرده است . دو شاخ شدن انتهای موها، خشکی زیاد و یا چربی بی نهایت موها نیز نشانه موی ضعیف است.علت موی ضعیف اغلب ژنتیکی است و در بعضی مواقع دلیل هورمونی دارد. عواملی مانند زایمان، تغذیه نامناسب، استرس، عفونت های پوست سر و یا مصرف یکسری داروها،شرایط جوی مثل آفتاب و یا آلودگی هوا می تواند باعث ضعیف شدن مو شود.
از دست دادن 100 تا 150 تار مو در روز طبیعی است چون بعد از ریزش این موها، موی جدید جوانه می زند و این روند تا میان سالی ادامه دارد و بعد از رشد مجدد موها کند و یا کاملا متوقف می شود.در مواقعی که مو ضعیف شده است و یا علایم آن را دارد می توان از روشه ای تقویتی استفاده کرد. روش های تقویتی بسیاری وجود دارد که ما در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) ترکیبی از این روش ها را در یک پکیج تقویتی گنجانده ایم و به افراد متقاضی پیشنهاد می دهیم.


مزوتراپی مو چیست؟

مو برای حفظ سلامت خود به ویتامین و مواد مفید نیاز دارد. گاهی تغذیه و ویتامین های لازم برای پوست و مو در بدن ممکن است در اثر عوامل متعددی تولید نشده و یا به شدت افت کند و مو دیگر تغذیه کافی خود را برای سالم ماندن و رشد کافی نداشته باشد. فرد پس از مشاهده تغییرات و ریزش مو به دنبال علت اصلی و سپس پیگیری برای روش درمانی و تقویتی می گردد.


یکی از روش هایی که این کمبود ها را جبران می کند مزوتراپی مو است. مزوتراپی مو در اصل یک روش درمانی غیر جراحی کاملا نوین می باشد که در ضمینه پزشکی و زیبایی یکی از پر کاربرد ترین شیوه ها بوده که رشد مو با این متد تقویتی، بسیار سریع و پیشرفته تر از روش های دیگر می باشد. نحوه درمان به صورت ریز تزریق در لایه زیر پوست و در سطح سر( اپیدرم ) انجام می شود .در واقع اصطلاح مزو از کلمه لایه میانی پوست گرفته شده است. در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از مزوتراپی برای درمان ریزش مو بسیار رایج و نتیجه بخش است. این روش درمانی بدون درد و ایمن است بخصوص وقتی در کلینیک های تخصصی و توسط پزشکان متخصص حرفه ای انجام می شود.


مایع تزریق شده حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، اسید های آمینه و آنزیم ها است که می تواند با توجه به نیاز تک تک بیماران عمل می کند و با انجام آزمایشات و معاینه آن ها توسط متخصص مشخص می گردد که فرد برای درمان مورد نظر منطقه خود به چه موادی و چه مقدار از آن مواد احتیاج دارد و با توجه به آنها مواد بر قسمت مورد نظر شخص تزریق خواهد شد .


مزوتراپی مو برای افرادی انجام می شود که موهای پراکنده دارند و موهای تمام سرشان کم پشت شده است. مزوتراپی موجب افزایش جریان خون در سطح، تحرک کلاژن هایی می شود که به خواب رفته اند و باعث افزایش قطر مو و جریان خون در سرو در نهایت باعث تقویت مو می شود . این روش قادر است با مقاوم سازی فولیکول مو ها و افزایش گردش خون در منطقه موجب قطع ریزش مو و یازگشتن موهای از دست رفته فرد شود بدون اینکه افراد جراحی و دردی را احساس کرده باشند. در مزوتراپی مو ، مقدار مواد لازم برای فرد از طریق سوزن یک میلی متری بر سر فرد تزریق می شود و عموما بین 8 الی 12 جلسه نیاز به تکرار جلسات دارد و هر جلسه در 40 دقیقه به طول می انجامد .

فواید روش مزوتراپی

✔ درمانی سرپایی ، بدون بیهوشی، روش غیرجراحی و غیرتهاجمی

✔ کاهش ریزش، رشد مجدد مو، آب رسانی به زیر پوست سر و افزایش جریان خون در ناحیه درمان

✔ محافظت در برابر عوامل اکسید کننده

✔ تامین مواد مغذی برای لایه درم و زیرین پوست و فولیکول های مو

✔ کاهش شوره سر

✔ نرم و براق کردن دوباره موها


پکیج تقویتی مو

شایان ذکر است، در حال حاضر مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) از روش مزوتراپی در کنار 3 روش دیگر برای تقویت موی مراجعین خود استفاد ه می کند و با ترکیب شدن این روش ها نتیجه ای صد در صد طبیعی و کاملا تضمینی را بر جای خواهند گذاشت .علاوه بر این نتیجه گیری این پکیج بسیار سریع تر می باشد .پس از تحقیقات و مطالعات فراوان در کلینیک سینا برای درمان ریزش مو پزشکان ما موفق شدند یک پکیج تقویتی برای درمان ریزش مو طراحی کنند که علاوه جلوگیری از ریزش مو، موجب تقویت مو هم می شود. این پکیج شامل پی آر پی مو ، کربوکسی تراپی مو، مزوتراپی مو و ویتامین درمانی است. در این بخش به بررسی سایر روش های تقویتی این پکیج اشاره خواهیم نمود.


پی آر پی مو (PRP)

پی آر پی (PRP) مخفف عبارت پلاسمای غنی از پلاکت است. ماده ای که فرآیند رشد و التیام بافت های بدن را بهبود می بخشد. پلاسما یکی از ترکیبات خون و حاوی فاکتورها یا پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کنند. پروتئین هایی در پلاسما وجود دارند که رشد سلول ها را تقویت می کنند.پی آر پی برای درمان ریزش مو موثر بوده و در کلینیک سینا (رنسانس) بعنوان درمان ریزش مو استفاده می شود. در کلینیک ما بهترین کیت های پی آر پی مو استفاده شده و کلیه مراحل انجام پی آر پی توسط پزشک انجام می شود.


تاثیر پی آر پی بر ریزش مو

زمانی رشد موها طبیعی است که فولیکول های مو به درستی تغذیه شوند تا ریشه موها سالم باقی بماند.پلاکت های غنی شده که در روش پی آر پی استفاده می شود به فولیکول آسیب دیده مو وارد می شود و باعث می شود تغذیه موها بهتر شود و کیفیت بیشتری داشته باشد که به دنبال آن مکانیسم ترمیم موها در سر آغاز می شود به همین دلیل از روش پی آر پی برای رشد فولیکول های مو استفاده می شود و از ریزش موها پیشگیری می کند.


کربوکسی تراپی مو

کربوکسی تراپی که به عنوان درمان دی اکسید کربن نیز شناخته می شود. یک نوع مزوتراپی مدرن است که در آن از گاز CO2 به جای کیت های مزوتراپی استفاده می شود. در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق گاز CO2 در برخی نواحی، در زیر پوست استفاده می شود. عملکرد این گاز بی خطر بر مبنای اعلام خطر به بدن در کمبود اکسیژن در موضع تزریق است. به این ترتیب، میزان اکسیژن رسانی در بافت هدف بیشتر می شود و از طریق تحریک فیبروبلاست ها، میکرو جریان ها بهبود می یابند.