روش اسکالپ سر چیست؟

وجود مو هایی پر پشت و سالم در زنان و مردان ، سبب زیبایی ظاهر شخص شده و آراستگی و شکیل بودن شخص را به همراه خود دارد. بنابراین همه افراد خواستار موهایی پر پشت و زیبا می باشند .معمولا افرادی که موهای خود را بر اثر ریزش مو چه از طریق عوامل محیط و چه از طریق ژنتیک از دست می دهند دچار بروز مشکلات جدی در روحیه و اعتماد به نفس خود می شوند که سبب ضعف فرد در ارتباط اجتماعی و شخصی خود خواهد شد . بنابراین بر طبق این موضوع افرادی که دارای ریزش مو شده اند به دنبال راه های مختلف برای درمان خود می گردند . از درمان های ریزش مو که به کار برده می شود و نتیجه ی مطلوب و قطعی دارد ، استفاده از روش اسکالپ مو می باشد .ما در این مقاله توضیحاتی درباره اسکالپ مو ارائه خواهیم داد.


اسکالپ سر (به منطقه کف سر اسکالپ می گویند )همان هاشور سر نام دارد که میکرو اسکالپ به معنی هاشور زدن و پر کردن ناحیه خالی سر و یا طاس شده با روش پگیمنت (هاشور) می باشد.به جز حالت نقطه که در آقایان قابل انجام است ، این نقاط اگر به هم برسند و ختم به مو شود ، نقطه ها تبدیل به هاشور می شود و برای خانم ها معمولا این متد به روش (HAIRBYHAIR) انجام می شود.


روش انجام اسکالپ مو

نواحی خالی از موی سر خانم ها یا آقایان را در ابتدا با بی حسی موضعی بی حس کرده و سپس به کمک سوزنی بسیار نازک و مخصوص ، رنگ دانه های طبیعی و مخصوص اسکالپ مو را ، بر نواحی مربوطه ، با دقت و تخصص کامل پزشک هاشور می زنند . اسکالپ سر کاملا طبیعی عمل کرده و جلوه ای طبیعی و شکیل به افراد می دهد.به همین هر روزه بر مخاطبان این روش افزوده می شود .اسکالپ مو یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای افرادی می باشد که نمی توانند از روش کاشت مو استفاده نمایند.

اسکالپ سر


اسکالپ مو همان تاتو کردن است؟

این روش با تتو کردن تفاوت بسیاری دارد به گونه ای که اگر کسی از نتیجه کار راضی نباشد به سادگی برگشت پذیر است و برخلاف تتو کردن یک روش دائمی نیست. نداشتن عوارض جدی یکی دیگر از جنبه های مثبت روش هاشور سر یا اسکالپ مو است و تا به امروز هیچ عوارض طولانی مدت و یا جدی برای این عمل گزارش نشده که همین خود باعث محبوبیت چند برابری این عمل است. هرچند تا کنون عوارض جدی برای این عمل گزارش نشده اما انجام این عمل نکات خاصی دارد که باید رعایت شود.


مزایای اسکالپ مو

✔ میکرواسکالپ علاوه بر هاشور های تار نمای طبیعی که برای افراد اجرا می کند ، موجب تقویت روحیه و اعتماد به نفس افراد نیز می شود .

✔ دستگاه اسکالپ مو ، دارای سوزن یکبار مصرف می باشد و همین مسئله سبب شده تا امکان انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر به صفر برسد . رنگ مخصوص اسکالپ مو کاملا مخصوص و طبیعی بوده که هیچگونه عوارضی را برای افراد به همراه ندارد .

✔ اسکالپ مو تنها در سطح پوست تزریق شده و به این دلیل موجب آسیب به بافت پوست نمی گردد و هیچگونه عوارضی را برای افراد به دنبال ندارد .

✔ از نکات مهم در رابطه با اسکالپ مو ، انتخاب رنگ هاشور می باشد که بر طبق موی سر فرد ، رنگ مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد که بر طبیعی تر بودن کار تاثیر زیادی می گذارد .

✔ اسکالپ مو ماندگاری بالایی داشته و به مدت چهار الی ده سال ، کیفیت و ماندگاری خود را حفظ می کند .


عوارض و معایب میکرو اسکالپ

تا کنون از عوارض میکرواسکالپ گزارشی داده نشده است دلیل لین موضوع تزریق مواد طبیعی به سطح پوست است و این کار در عمق پوست انجام نمی شود تا مشکلی به وجود نیاید.یک امتیاز مثبت و مهم میکرواسکالپ سوزن یکبار مصرف آن بر می باشد که عامل انتقال هیچ ویروس و بیماری از طریق سرنگ مشترک از فردی به فرد دیگر نمی باشد و همان سوزن یکبار مصرف طوری طراحی شده است که جدا می شود. پس خون را به عقب و دستگاه بر نمی گرداند که با استفاده بعدی از آن دوباره به بالا باز گردد و به فرد دیگری انتقال یابد به همین سبب هیچ گونه عوارضی برای افراد ندارد.


از معایب اسکالپ سر باید گفت که این روش برای افرادی که به جور حساسیت دارند اصلا مناسب نمی باشد و از انجام آن می بایست اجتناب وزند .مورد بعدی که باید دقت شود انتخاب کلینیک و متخصص مربوطه می باشد زیرا اگر این دو مورد استاندارد و عالی باشند صد در صد اسکالپ سر بدون هیچگونه عوارضی عمل می کند اما در غیر این صورت امکان درست انجام نشدن آن ، تضاد در رنگ و ... مشکلات این چنینی وجود دارد .


روش میکرو اسکالپ برای چه کسانی انجام می شود ؟

1.افرادی که مشکل طاسی و یا کم پشتی دارند .

2.افرادی که کچلی موضعی دارند .

3.افرادی که جای اسکار ، شکستگی و زخم در سر دارند و رشد مو در آن ناحیه متوقف شده است .

4.اصلاح خط رویش و یا پر کردن ناحیه ریش و سبیل در صورت .

5.محو کردن جای بخیه پس از کاشت مو .

6.برای بیمارانی که ریزش موی سکه ای و یا آلوپپسی دارند.

میکرو اسکالپ


مراقبت های بعد از میکرو اسکالپ سر

1.روز اول تا سوم:در این چند روز و پس از انجام اسکالپ سر بهتر است به اندازه کافی استراحت و خواب مناسب داشته باشید. فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید آب به سطح نواحی که میکرو اسکالپ صورت گرفته برخورد کند زیرا باعث ایجاد ناراحتی های پوستی و التهاب می شود و می تواند در نتیجه نهایی تاثیر گذار باشد.همچنین تا حد امکان به پوست محل مورد نظر دست نزنید.

2.روز چهارم تا ششم:در این چند روز می توانید از حمام استفاده کنید اما به هیچ وجه از شامپو یا صابون استفاده نکنید، حتی اگر بتوانید موهایتان را نشویید تا مقدار کمی چربی روی سطح پوست سرتان باقی بماند که بسیار بهتر است زیرا این مقدار چربی می تواند باعث بهبود هرچه بهتر و بیشتر پوست سر شود.

3.هفته دوم:امکان حمام کردن را در این زمان را با استفاده از شامپوی بچه دارید اما باز هم سعی کنید تا با پوست سرتان به ملایمت رفتار کنید که جای زخم ها بهبود پیدا کند. اگر می خواهید موهای خود را کوتاه کنید بهتر است از تیغ استفاده نکنید زیرا جای زخم های قبلی موجود است و در صورت بی احتیاطی امکان باز شدن آن ها وجود دارد.

4.ماه دوم:زمانی که یک ماه از انجام میکرو اسکالپتان گذشت می توانید به راحتی به تمامی فعالیت های عادی و روتین همچون ورزش، استخر، سونا، جکوزی و... که باعث آب خوردن به پوست و همچنین عرق کردن کف سر می شوند برسید.


تمامی روش های بیان شده مربوط به مراقبت هایی بودند که بایستی بلافاصله پس از انجام عمل پیوند رعایت کنید. اما مسلما با توجه به هزینه و زمانی که صرف کرده اید و درد و عوارض اسکالپ سر که تحمل کرده اید دلتان نمی خواهد که این روند به سرعت دچار تزلزل شود. پس بهتر است اقدامات طولانی مدت برای مراقبت از میکرو اسکالپ انجام شده تان را نیز رعایت کنید. روش هایی که در ادامه گفته می شوند باعث بهتر شدن اوضاع و همچنین طولانی تر شدن ماندگاری میکرو اسکالپ انجام گرفته می باشد.


مراقبت هایی برای ماندگاری بیشتر اسکالپ سر

• بهتر است روزانه حداقل یک الی دو مرتبه کف سر خود را مرطوب کنید.

• اگر قرار است که در مقابل آفتاب شدید باشید به هیچ وجه بدون کرم ضد آفتاب با چربی کم بیرون نروید.

• استفاده از محصولات آرایشی مو که دارای پایه ی الکلی باشند را به طور کلی فراموش کنید.

• هر هفته از یک پاک کننده لایه بردار برای حذف سلول های مرده پوست استفاده کنید تا رنگدانه های موها مثل روز اول درخشندگی داشته باشند.


انجام بی حسی در روش اسکالپ سر

برای انجام میکرواسکالپ ، متخصص مربوطه نواحی خالی از موی سر فرد را از طریق بی حسی موضعی بی حس و سر می کند تا بیمار هاشور شدن سر خود را از طریق تزریق سوزن حس نکند و سبب درد در فرد نگردد .اسکالپ روشی غیر تهاجمی بوده و هیچگونه عوارضی ندارد .همچنین این روش به دلیل نداشتن احساس درد در افراد موجب جذب مخاطبین برای استفاده از اسکالپ سر گشته است .


هزینه اسکالپ مو

هزینه اسکالپ مو ، در جلسه مشاوره با معاینه پزشک متخصص محاسبه می گردد .اما به طور جزئی محاسبه ی هزینه اسکالپ مو ، بسته به مقدار رنگ مصرفی دارد. بنابراین سطح خالی بودن مو ها بر هزینه اسکالپ مو دخیل می باشد .مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) بنانگذار و تنها مجری انحصاری میکرواسکالپ به روش 3D می باشد که توانسته تا کنون بالغ بر 1000 مورد میکرواسکالپ را انجام دهد.