مزایا و معایب ترمیم مو

افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش مو و کم پشتی آن هستند و همچنین به علت فقدان بانک موی مناسب و یا ریزش و کم پشتی به علت سوختگی و تصادف و بیماری هایی همچون آلوپسی ، لیکن پلان ، لوپوس و... دارند که به همین دلایل نمی توانند اقدام به انجام کاشت مو نمایند ، بهترین روش جایگزین برای آن ها ترمیم مو می باشد. اگر کسی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشد، در جلسه مشاوره ما به افراد توصیه می‌کنیم روش کاشت مو را انجام دهند چرا که با این روش کاشت موهای خود فرد رویش پیدا می‌کند، ولیکن کسانی که بانک مویی ندارند متاسفانه نمی توانند کاشت مو انجام دهند زیرا در سر مویی ندارند که از آن جا بتوان برداشت و در ناحیه مورد نظر کاشت انجام شود.


ترمیم مو به تکنیکی گفته می شود که در آن نیازی به بانک موی شخص نیست یعنی از بانک موی دیگران برای فرد متقاضی استفاده می کنند. ترمیم مو یکی از بهترین راه های ممکن برای زیبایی و جبران ریزش موی فرد می باشد که لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر تهیه شده و موها روی آن کاشته می شود قدمت ترمیم مو در جهان بیش از 60 سال می باشد که روز به روز همراه با دیگر رسته ها پیشرفت کرده و به روز رسانی شده است.


جدیدترین و بهترین تکنیک ترمیم مو که در کشورهایی همچون آمریکا در حال انجام است ، ترمیم مو به روش HRT می باشد.در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب ترمیم مو به روش HRT بپردازیم تا با این روش جایگزین بیشتر آشنا شوید.

ترمیم مو


مزایای ترمیم مو به روش HRT چیست؟

✔ ترمیم مو به روش HRT از شبکه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تشکیل شده است که در دیگر روش های ترمیم مو این چنین نیست.

✔ ترمیم مو به روش HRT بدون هرگونه عمل جراحی و یا به وجود عوارض آن همانند تورم، دوران نقاهت، خونریزی، درد، جای زخم و جای اسکار و... می باشد.

✔ همه بیماران دیابتی، فشار خونی، آلوپسی ، پسوریازیس، لوپوس، قلبی، ریوی و... می توانند از این روش استفاده کنند.

✔ به دلیل طبیعی بودن موهای استفاده شده می توان از مواد رنگ کننده ، دکلره و ... و یا انواع حالت دهنده های گوناگون همچون تافت و ژل استفاده کرد.

✔ در این روش دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست و تمامی افراد با جنسیت مختلف و بدون محدودیت سنی می توانند ترمیم مو HRT را انجام دهند .

✔ خط رویش موی سر و همچنین خط فرق سر در ترمیم مو به روش HRT بسیار طبیعی است به صورتی که تفاوت ترمیم مو با موهای طبیعی خود فرد غیر قابل تشخیص می باشد.

✔ پس از ترمیم مو به روش HRT فرد می تواند همانند گذشته به فعالیت های ورزشی، استحمام، استخر، سونا و ... ادامه دهد و نیازی به دوران نقاهت و بهبودی نمی باشد.

✔ افرادی که ترمیم مو به روش HRT را انجام می دهند می توانند موهای خود را به هر مدلی که دلخواهشان می باشد کوتاه کرده و حالت دهند.

✔ موهای که برای انجام ترمیم مو در روش HRT استفاده می شود هم رنگ، هم جنس موهای فرد می باشد.


همچنین روش ترمیم مو به جز موارد اشاره شده دارای فوائد دیگری از جمله عدم محدودیت در میزان تراکم مورد نیاز ، قابلیت انجام بر روی بیمارانی همچون آلوپسی ، سوختگی ، شیمی درمانی و... ، قابل استفاده برای آقایان و بانوان و... اشاره کرد.


معایب ترمیم مو به روش HRT

به طور کلی می توان گفت که هر فعالیت پزشکی و زیبایی به نوع خود دارای عوارض و معایبی می باشد حتی قرصی که جهت سردرد روزانه مصرف می کنید دارای عوارض خاصی است که در طولانی مدت گریبان گیر خواهد شد عوارض ترمیم مو به انتخاب شما بستگی دارد نکاتی درباره عوارض ترمیم مو و معایب ترمیم مو متذکر می شویم که باید به یاد بسپارید: اولین نکته ای که باید جهت انتخاب ترمیم مو به آن دقت کنید این است که آیا واقعا شما نیازی به ترمیم مو دارید همه الگوهای ریزش مو نیازی به ترمیم مو ندارند دومین نکته انتخاب مرکز ترمیم مو است که باید دارای مجوز و همچنین با سابقه فعالیت در این امر باشد آخرین نکته انجام روش مناسب ترمیم مو است تنها روش ترمیم مو که دارای استاندارد می باشد ترمیم مو به روش HRT است و روش های دیگر کاملا ساختگی است که انجام این روش ها باعث امراض و مشکلات پوستی می شود که در آینده طولانی مدت گریبان گیر شما خواهد بود و حتی ممکن است شما را از انجام این کار به کل منصرف کند.

مزایا و معایب ترمیم مو


در ترمیم مو به روش HRT شاهد معایب خاصی نخواهیم بود و می توان گفت این روش بهترین و بدون عیب ترین روش حال و حاضر ترمیم مو در ایران و جهان می باشد.با توجه به بهره گیری از شبکه شبیه سازی شده پوست سر فرد و استفاده از مواد گیاهی جهت فیکس کردن آن بر روی سر جای هیچ نگرانی در خصوص حساسیت ، جدا شدن و... وجود نخواهد داشت. موهای به کار رفته در این روش نیز موهای طبیعی می باشد بنابراین ظاهر آن همانند موی واقعی به نظر می رسد. اما نکاتی که گفته شد شامل سایر روش های ترمیم مو نبوده و در ادامه به معایب ترمیم مو با استفاده از دیگر روش ها خواهیم پرداخت.


معایب ترمیم مو به روش های سنتی و رایج به شرح زیر است:

1.موهایی که در ترمیم مو به روش های سنتی و رایج استفاده می شود کاملا مصنوعی بوده و الیاف می باشد.

2. تعداد جلسات متعدد برای انجام کار ترمیم مو به روش های قدیمی دو الی سه جلسه می باشد که این مورد یکی دیگر از معایب ترمیم مو به روش های قدیمی می باشد.

3.از دیگر معایب این نوع ترمیم مو می توان به استفاده از ابزار و وسایل صنعتی نام برد که خطرناک می باشد.

4.حساسیت های پوستی هم باید به مضرات و معایب ترمیم مو به روش های سنتی و رایج اضافه کرد که از هیچ الگو و اصولی تبعیت نمی کنند و در نتیجه مشکلاتی را به بار می آورند.

5.مهم ترین عیبی که روش های سنتی ترمیم مو دارند غیر قابل استفاده از استحمام، سونا، جکوزی و ... می باشد و فرد پس از این روش های ترمیم مو عملا محدود خواهد شد.

6.در ترمیم مو به روش های رایج جنس مو، رنگ مو، مدل مو و ... را نمی توان معین کرد زیرا موهایی که در این روش ها استفاده می شود الیاف می باشد و یا مصنوعی هستند

7.عمر مفید ترمیم مو به روش های قدیمی و رایج 6 ماه می باشد و پس از 6 ماه فرد باید دوباره به مرکز مراجعه کرده و موهای خود را ترمیم کند.