تقویت موی سر با مواد طبیعی

همانطور که می دانید ، عوامل مختلفی برای ریزش موهای سر افراد وجود دارد که مهم ترین آن ها را می توان از طریق ژنتیک نامید. عوامل مختلف دیگری نیز در این جریان نقش دارند که سبب ریزش موها خواهند شد ،اما موها علاوه بر ریزش دچار آسیب های دیگری از قبیل شکنندگی ، موخوره ، خشکی و ضعیف شدن بیش از حد می گردند که همگی علاوه بر ایجاد تغییرات منفی ظاهری در مو و شخص، پایین آمدن اعتماد به نفس را نیز برای چنین افرادی به همراه دارند.


بنابراین افراد در صورت وجود راه حل های طبیعی در مرحله اول به سراغ آن ها می روند تا درمان را آغاز کنند . ما در این مقاله به چند راه حل برای تقویت موی سر با مواد طبیعی و درست کرن سرم به وسیله آن ها می پردازیم و چند نمونه از آن ها را برای شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.


سرم های آماده

سرم مو برای بازگرداندن زیبایی و درخشندگی به موهایی که در اثر آلودگی هوا،كثیفی، نور خورشید و دیگر عوامل محیطی دچار آسیب شده اند استفاده می شود.ماده اصلی تشکیل دهنده سرم مو روغن سیلیكون می باشد. سرم مو حاوی هیچ گونه ماده مضر شیمیایی نیست.سرم تقویتی مو معمولا پس از هر بار استحمام مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود كه مو براق تر به نظر برسد و بتوان به دلخواه موها را حالت داد، البته به منظور ترمیم موهای آسیب دیده، موهای خشن و سخت نیز از سرم تقویتی مو استفاده می شود.


طریقه عملکرد سرم تقویتی مو

از موها دربرابر آسیب های محیطی و آسیب در هنگام حالت دادن مو با وسایل گرمایی محافظت می کند، این لایه محافظ باعث حفظ رطوبت مو می گردد و از ایجاد الکتریسیته ساکن خصوصا پس از سشوار کشیدن پیشگیری می کند.سیلیکون های سرم مو باعث ایجاد حس نرمی و ابریشمی و براقیت در مو می گردد و بر خلاف کرم ها و واکس های موی سر چرب و چسبنده نمی باشد. باعث تسهیل در شانه کردن موهای فر شامل آن می شود.


مزایای سرم تقویتی مو

سرم مو باعث روشن شدن رنگ مو می گردد، همچنین باعث درخشندگی مو می شود.سرم تقویتی مو باعث از بین رفتن وزخوردگی و ژولیدگی مو نیز شود.سرم مو از خشكی و زبری مو جلوگیری می كند و اگر قبل از سشوار کشیدن از سرم مو استفاده گردد، از حرارت بیش از حد به مو جلوگیری می كند.به دلیل خاصیت ضد چسبندگی سرم مو، مو در برابر آلودگی، گرد وغبار و اشعه های مضر خورشید محافظت خواهد شد.


روش استفاده از سرم مو

پس از شستشو موها به وسیله شامپو مقدار کمی از سرم تقویتی مو را کف دست خود ریخته و به آرامی روی موها بمالید و بگذارید موها خشک شود.پس از استفاده از سرم مو احتیاجی به آبکشی موها نیست.سرم های مو را بر خلاف شامپو ها که باید مدتی روی کف سرتان بماند، نباید در قسمت ریشه های مو استفاده کرد زیرا باعث به هم چسبیدن موها شده و آنها را چرب نشان می دهد.استفاده از سرم مو روی موهای خشک کار درستی نیست و باید روی موهای مرطوب استفاده شود، زیرا این کار باعث نازک تر و چرب شدن موها می شود.در ساخت سرم های مو از الکل استفاده نشده و برای برطرف کردن وز موها بسیار مناسب هستند.


در ادامه درباره تقویت مو با استفاده از مواد طبیعی صحبت خواهیم نمود.


تهیه سرم تقویت مو با کره

4 قاشق غذاخوری کره را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، داخل ظرفی بریزید سپس مدت 10 دقیقه آن را حرارت دهید و به هم بزنید تا کاملا ذوب شود. 5 قطره اسانس رزماری، ترنج یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. پس از آن 2 قطره روغن دارچین را به مواد اضافه کنید و آن را به مدت 30 ثانیه به خوبی هم بزنید. پس از آن که مخلوط آماده شد، آن را داخل ظرف در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید تا تازه بماند. این مواد را هر چند وقت یک بار می توانید روی سر خود بمالید.


تهیه سرم تقویت مو با عسل

برای بر طرف کردن خشکی موهایتان مقداری عسل را با نرم کننده مو مخلوط کنید و از آن در حمام استفاده کنید. می تواند این مخلوط را به وسیله شانه به همه موهای خود برسانید.


نکات مهم در مورد تقویت موی سر با مواد طبیعی

اما علاوه بر نکات گفته شده باید دقت کرد تقویت موی سر با مواد طبیعی از طریق خوردن مواد طبیعی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد .بنابراین مصرف موادی چون سبزیجات و میوه ها برای رشد موها الزامی بوده و حتما باید در رژیم روزانه افراد قرار گیرند. استفاده از تخم مرغ ، توت ، اسفناج ، ماهی ها ، سیب زمینی برای رشد موها الزامی می باشند و باید دقت کرد مهم ترین ویتامین برای تقویت موها ویتامین های گروه B می باشد . پس باید این ویتامین را به میزان مناسب مصرف نمود تا به سلامت و تقویت موها منجر گردد.


درمان ریزش مو با سیر

همانطور که می دانید سیر برای رشد موها عالی است که با درست کردن ماسک سیر تاثیر چند برابری بر روی تقویت مو ها می گذارد. برای تهیه این ماسک نیاز به چند حبه سیر له شده و روغن زیتون گرم شده می باشد که افراد هفته ای دوبار به مدت یک ساعت بر سطح سر قرار دهند و سپس از طریق آب ولرم آبکشی نمایند .


تقویت مو با تخم مرغ و عسل

روش بعدی تقویت موی سر با مواد طبیعی ، استفاده از تخم مرغ و عسل می باشد که با مخلوط این مواد و قرار دارن بر سر می توان به رشد و تقویت موها کمک نمود ، مورد بعدی استفاده از زرده تخم مرغ در سر می باشد که برای رشد موهای خشک مفید است و برای موهای چرب آبکشی از طریق سرکه سیب پیشنهاد می شود . این کار از طریق یک لیوان سرکه سیب و دو لیوان آب جهت آبکشی انجام می گیرد .


تقویت موها با حنا

حنا یک تقویت کننده عالی برای موها می باشد که ترکیب آن با قهوه تاثیر آن را دو چندان می کند . مقداری حنا و مقداری پودر قهره را با کمی آب مخلوط کرده و پس از خمیری شدن آن ها را بر سر بمالید و سپس بعد از گذشت نیم ساعت آن را بشویید تا به تقویت و رشد موهای خود کمک نمایید.