هر آنچه که باید در مورد کاشت ریش بدانید

کم مویی در قسمت صورت برای آقایان چندان جذاب و خوشایند نمی باشد. ریش و سبیل نماد مردانگی چهره آقایان است و تا حدود بسیار زیادی جذابیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.ریش نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت و حس اعتماد به نفس یک مرد دارد، بنابراین از دست رفتن ریش ها به هر دلیلی می تواند فرد را دچار افسردگی و استرس شدیدی کند .تنها روش قطعی بازگشت مو در این ناحیه از صورت انجام کاشت ریش می باشد. اما ریش در مردان به چه دلایلی دچار ریزش و کم پشتی می شود؟


علل ریزش ریش و سبیل

1.عوامل فیزیکی و سوانح ، سوختگی ، ضربه ، بریدگی ، اعمال جراحی ، جای زخم ، جای اسکار و...

2.نداشتن مو و طاسی در این ناحیه از صورت که از ابتدا به صورت ارثی یا به علت بیماری هایی همچون هیپوتریکوزیس ( عدم وجود فولیکول های مویی موجود ) در افراد به وجود می آید.

3.مشکلات و کمبود هورمون مردانه ( آندروژن ) قبل از سن بلوغ

4.عفونت های قارچی

5.بیماری هایی از قبیل لوپوس پوستی ، آلوپسی آره آتا و...

6. علل ترمیمی شكاف كام و لب.

و...


کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش کاملا شباهت به کاشت مو سر دارد اما کاشت ریش از میزان حساسیت و دقت بالاتری برخوردار است. برای کاشت ریش باید به جهت رشد موها یا به اصطلاح زاویه خواب موها دقت شود. در صورتی که به این موارد توجه شود، کاشت ریش بسیار دقیق تر و طبیعی تر خواهد بود. در این روش، موهای دهنده اصولا از پشت سر و یا اطراف سر برداشته می شود که بافتی مشابه بافت ریش دارد و پس از کاشت طبیعی به نظر می رسد.
پس از استخراج فولیکول های مو از نواحی انتقال دهنده، آن ها از هم جداسازی می شوند و در سطح صورت شکاف های بسیار ریزی در جهت رویش موها ایجاد می شود تا فولیکول های استخراج شده در نواحی مورد نظر با سوزن های بسیار ریز و نازکی بدون آسیب رسانی به پوست ، پیوند زده می شوند.تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ریش و سبیل متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت برای کاشت سبیل معمولا 600 تا 700 گرافت، برای کاشت موهای اطراف صورت 200 تا 250 و برای کاشت ریش 300 تا 700 گرافت نیاز می باشد.


بعد از کاشت ریش، ریش جدید دائمی است و دقیقا مثل بقیه موها رشد می کند و آن را می توان به طور طبیعی اصلاح کرد.در کاشت ریش، طبیعی به نظر رسیدن آن بسیار اهمیت دارد در این راستا، تیم پزشکی مرکز تخصصی موی رنسانس از گرافت هایی استفاده می کند که حاوی 1 تا 2 تار مو است همچنین با دقت این گرافت ها را در زاویه و مسیر مناسبش قرار می دهد به نحوی که ریش های خاکستری طوری توزیع شوند که غیرطبیعی به نظر نرسد.


کاشت ریش و سبیل مناسب برای چه افرادی است؟

1.افرادی که ریش و سبیل آن ها ژنتیکی رشد نمی کند.

2.افرادی که ریش و سبیل کم پشت و یا خالی دارند.

3.افرادی که بدلیل سوختگی، زخم و یا بخیه قسمتی از ریش و سبیل آنها رشد نمی کند و با این پیوند می توانند جای آنه ا را بپوشانند.(به

4. خون رسانی مناسب در محل کاشت ریش

5.اشخاصی که دارای ریش و سبیل پراکنده اند و خواهان خط ریش مرتب هستند.

6.اشخاصی که تمایل دارند پرپشتی یا کم پشتی موهای ریش و سبیل صورت خود را تغییر دهند.

7.افرادی که دارای سن مناسب کاشت ریش باشند و دوره رشد موهای آن ها از سن بوغ گذشته باشد.


نکات مهمی که در کاشت ریش باید به آن توجه کرد عبارتند از:

• گرافت هایی که جدید پیوند زده شده مانند موی معمولی رشد می کند و این حالت برای همیشه ادامه خواد داشت.

• موی پیوند زده شده طبیعتا خصوصیات قبلی خود را حفظ خواهد کرد و ریزش نخواهد داشت و از الگوی ریزش مو یا کم پشت بودن موها در ناحیه ای که کاشته شده پیروی نمی کند و ثابت باقی خواهد ماند.

• علاوه بر مردانی که به طور ژنتیکی ریش یا سبیل آن ها رویش نمی کند ، مردانی که قسمته ایی از ریش آن ها تراکم کمتری دارد و یا قسمت هایی از آن خالی است مناسب ترین کاندیدا ها برای این عمل هستند.

• کاشت ریش طبیعی برای افرادی که بر اثر وجود جای زخم یا جای سوختگی یا جای بخیه ی عمل جراحی روی صورت بخشی از موهای صورت آن ها رشد ندارد ، بسیار مناسب است. با انجام این عمل می توان جای زخم و سوختگی و بخیه را با کاشت مو پوشاند و از قرار گرفتن در معرض دید حفظ کرد.

• کاشت ریش برای افرادی که دوست دارند چانه آن ها کمی ته ریش داشته باشد و افرادی که دوست دارند یک خط ریش زیبا و مشخص داشته باشند اما موهای صورت آن ها کم پشت و پراکنده است ، بسیار مناسب است.

• کاشت ریش را می توان برای افرادی انجام داد که الگوی پر پشت یا کم پشت بودن موهای صورت خود را می خواهند تغییر بدهند با این کار می توان شکل و فرم چهره فرد را تغییر داد.


معایب کاشت ریش به روش های رایج و سنتی

• عوارض پس از کاشت ریش به روش های رایج و سنتی از قبیل: خونریزی، تورم سر و صورت، درد، باقی ماندن جای اسکار و جای بخیه و... هستند .

• ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد.

• کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو بار دیگر نمی توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد.

• طولانی بودن زمان انجام کاشت ریش با استفاده از این روش ها


موارد یاد شده بخشی از معایب و عوارض های جانبی کاشت ریش به روش های رایج و سنتی می باشد که به آن ها اشاره کردیم.شایان ذکر است در کلینیک رنسانس کاشت ریش با تکنیک های SUT و FUE انجام می شود که در آن شاهد عوارض های جانبی نمی باشیم.


مزایای کاشت ریش به روش FUE و SUT

1.ریش و سبیل با ظاهری کاملا طبیعی است.

2.از لحاظ هزینه کاشت ریش و سبیل با این متد مناسب تر و مقرون به صرفه می باشد.

3.بعد از کاشت ریش فرد می تواند ریش یا سبیل خود را از ته تراشیده ، بلند کرده و یا پیرایش کند .

4.افزایش جذابیت و آراستگی ظاهری فرد در چشم دیگران

5.پوشاندن ایرادات و سوانح ایجاد شده پوستی در ناحیه ریش و سبیل .

6.این تکنیک، عوارض خطرناک ندارد و کاشت به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی صورت می گیرد .

7.انجام این تکنیک تنها در یک جلسه

8.عدم باقی ماندن جای زخم یا بخیه در محل برداشت و کاشت مو و انجام آن بدون هرگونه درد شدید یا خونریزی

روند رشد موهای کاشت شده چگونه است؟

افرادی که در ناحیه ریش و سبیل پیوند مو انجام می دهند در مقایسه با کسانی که پیوند موی سر انجام داده اند ، به طور واضح و آشکار تری رشد موی خود را مشاهده می کنند. معمولا دو ماه پس از کاشت ریش شما رشد چشمگیری را در ناحیه ی پیوند زده شده خواهید دید. در صورتی که می خواهید بگذارید ریش شما خیلی بلند شود باید بین 4 تا 6 ماه وقت بگذارید.وقت بگذارید تا از فاز استراحت به فاز رشد کامل برسند و همانند ریش و سبیل طبیعی مردانه رویش داشته باشند


هزینه کاشت ریش به روش FUE و SUT

بیشترین تعیین کننده هزینه کاشت ریش و سبیل به روش FUE وSUT بستگی به تعداد گرافت ها و روش به کار برده شده لازم برای انجام کاشت ریش دارد. البته عواملی مانند ،شهرت و مهارت و سابقه کار پزشک، میزان مدرنیزه بودن کلینیک و تجهیزات مورد استفاده وغیره تاثیر بسزابی می توانند داشته باشند. البته پزشک با دیدن ریش فرد در همان جلسه مشاوره می تواند تخمین دقیق تری نسبت به هزینه های این درمان ارائه دهد.