سوالات متداول کاشت مو

یکی از بهترین معیارهای انتخاب و یا تصمیم گیری جستجو می باشد، همانطور که میدانید پزشکی زیبایی علی الخصوص کاشت مو در بین آقایان و خانم ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر شما متقاضی کاشت مو می باشید، سوالاتی در مورد کاشت مو در ذهنتان است که ما در اینجا به بررسی این سوالات و پاسخ به آن ها خواهیم پرداخت تا در صورتی که قصد انجام کاشت مو را داشته باشید ، بتوانید با دید بازتری اقدام به انجام این کار نمایید.


دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو انواع و دلایل مختلفی دارد که با چند نمونه از آن اشنا می شویم. یک نوع ریزش به صورت طبیعی است به صورتی که با افزایش سن موها نازک تر می شود و قسمتی از مو کوتاه تر و کم پشت تر از قسمت های دیگر می شود. مورد بعدی ریزش ژنتیکی مو می باشد که در مردان و زنان به یک میزان رایج است که مردان با کم شدن و محو شدن موها از قسمت فرق سر و جلوی سر، آن را مشاهده می کنند و زنان کم پشتی کلی در تمام فرق سر و ریزش قابل توجهی در قسمت پیشانی خود تجربه می کنند.


عواملی چون استرس ، کم خونی و عفونت های قارچی تاثیر زیادی بر ریزش موها دارند. به هر حال ریزش مو به هر طریقی و به هر دلیلی خوشایند نیست و اعتماد به نفس فرد را پایین می آورند.


کاشت مو طبیعی چگونه روشی می باشد ؟

کاشت مو روشی است که برای درمان ، احتیاج به فولیکول های محکم و قوی دارد .ابتدا فرد کلینیک مورد نظر خود را انتخاب می نمایند و وارد جلسه مشاوره می گردد. در این جلسه متخصص به معاینه کامل شرایط مو و سر فرد می پردازد . نحوه ریزش را بررسی می کند ، مقدار سطح خالی از مو را ارزیابی می کند . سپس نوبت انتخاب فولیکول موی مناسب می باشد . پزشک متخصص بهترین قسمت را برای برداشت فولیکول ها بر طبق استحکام آن ها انتخاب می نماید و با توجه به منطقه ی ریزش مو در می یابد که فرد به چه مقدار برداشت مو و کاشت فولیکول مو احتیاج دارد . مورد مهم بعدی که در این جلسه مورد بررسی قرار می گیرد انتخاب روش کاشت مو می باشد که متخصص با توجه به شرایط فرد ان را مشخص می نماید .


کاشت مو به صورت های مختلفی وجود دارد که جدیدترین و راحتترین و بهترین روش کاشت موی طبیعی است. کاشت موی طبیعی یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار است که این روش بسیار ساده و بی خطر است و هیچ فرقی با موهای طبیعی ندارد .


به طور کلی اگر بخواهیم کاشت موی طبیعی را توصیف کنیم می توان گفت که گرفت های پشت سر فرد را برداشت و در فضاهایی که خالی از مو می باشد پیوند می زنند.


بهترین محل انجام کاشت مو کجاست؟

کاشت مو روشی است که برای درمان ، احتیاج به کلینیک تخصصی کاشت مو دارد و انجام این روش تخصصی نزد پزشکان مجرب این زمینه انجام می گیرد که افراد باید در انتخاب کلینیک دقت کرده و بهترین کلینیک را برای درمان خود برگزینند .


کاشت مو به روش SUT چیست؟

بهترین و جدیدترین روش کاشت مو که به جامعه پزشکی معرفی شده کاشت مو به روش SUT می باشد .این روش تحولی عظیمی را در حوزه کاشت مو بنا کرده است. یکی از قدرت های این روش استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک است که تمام مراحل برداشت ، نگهداری و کاشت همگی طبق پروسه خاص و متفاوتی انجام می شود. از دیگر مزیت های این روش کاشت مو تا 14000 تار مو در یک جلسه است که به نوبه خود یک رکورد محسوب می شود.


مدت زمان انجام کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو دارای روش های مختلفی است که هر کدام تفاوت هایی در زمان انجام دارند. برای مثال کاشت مو به روش FIT و روش FUT که روش های ابتدایی تر بودند معمولا نیاز به جلسه درمان دارند که زمان زیاد تری را برای درمان به خود اختصاص می دهند .علاوه بر این امکان نیاز مراجعه مجدد جهت انجام دوباره در این روش ها وجود دارد.اما کاشت مو به روش SUT تنها در یک جلسه و در مدت زمان کوتاه قابل انجام می باشد.


کاشت مو به روش HRT چیست؟

در علم پزشکی روشی تحت عنوان کاشت مو به روش HRT وجود ندارد و روش HRT ترمیم مو به شمار می رود. اگر بخواهیم ترمیم مو را در یک جمله به اختصار توضیح دهیم می توانیم بگوییم ترمیم مو به معنی جایگزین کردن مو می باشد و برای افرادی کاربرد دارد که بانک موی مناسبی نداشته و یا به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند مناسب می باشد.


آیا کاشت مو به روش SUT دوران نقاهتی دارد؟

یکی از مزیت های کاشت مو به روش SUT این است که بدون دوران نقاهت می باشد و فرد متقاضی پس از کاشت مو هیچگونه دوران نقاهتی را تجربه نخواهد کرد.


آیا موهای کاشته شده دائمی می باشد؟

در روش کاشت مو SUT جواب مثبت می باشد. موهای کاشته شده کاملا دائمی هستند و در آینده تحت هیچ شرایطی نیز ریزش نخواهند داشت. زیرا در روش SUT ظرافت و دقت بالا رفته و همانند تکنیک های دیگر موهای از قسمت پشت سر (بانک مو) برداشت می شوند.موهای کاشت شده پس از کاشت در مراحل مختلف دوام و استواری متفاوتی دارد. بطوری که در هفته اول موهای کاشت شده بسیار شکننده است و در این مرحله موها مستلزم مراقبت و رعایت نکات بهداشتی است. طول عمرموهای جدید کاشت شده 2 تا 3 سال است و پس از ریزش دوباره موهای جدید رشد می کند. برای رشد بهتر موها باید در همان اوایل کاشت مو، پوسته های تشکیل شده در اطراف موهای کاشت شده بوسیله شستشو دادن برطرف شود.


آیا در تکنیک کاشت مو SUT خط بخیه و جای اسکار باقی می ماند؟

خیر ، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی کاشت طبیعی مو و با پیداش روش SUT دیگر خط بخیه و جای اسکار باقی نمی ماند به صورتیکه هیچ کسی متوجه برداشت موهای پشت سر شما نمی شود و به هیچ عنوان قابل تشخیص نخواهند بود.


عوارض جانبی کاشت مو چیست؟

شاید در روشهای سنتی، کاشت مو با عوارض جانبی زودگذر مثل خارش، ورم، التهاب و کبودی همراه بود اما در روش های جدید کاشت مو، با پیشرفت های روز علم کاشت ، عوارض جانبی بوجود نمی آید. بطوری که در روش نوینی مثل SUT فرد حتی دوره نقاهتی را تجربه نمی کند. باید توجه داشت که انجام کاشت مو روشی معتبر بوده که با انجا آن ها در کلینیک های معتبر تاکنون خطر و عوارض ناشی از آن برای افراد گزارش نشده است .


تفاوت کاشت مو SUT با سایر روش ها چیست؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که در کاشت مو SUT دیگر شاهد جراحی، درد، خونریزی، دوران نقاهت، عوارض جانبی و ... نمی باشیم و برداشت گرفت ها با دستگاه انجام می شود در حالیکه در روش های رایج و سنتی از درد، خونریزی، دوران نقاهت، عوارض جانبی و ... بعنوان معایب یاد می شود.


آیا دستگاه SUT همان روش سیفر می باشد؟

توجه داشته باشید که دستگاه SUT به روش سیفر هیچ ارتباطی ندارد و کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. در روش SUT فقط در بخش برداشت از دستگاه استفاده می شود که از تمامی ظرفیت کاشت مو بهره برد.


بعد از انجام کاشت مو نیاز به استراحت در منزل هست؟

در صورتیکه کاشت موی خود را با تکنیک SUT انجام داده باشید نیازی به استراحت مطلق نداشته و می توانید با نظر پزشک به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید اما اگر کاشت موی خود را با روش های رایج و سنتی انجام داده باشید نیاز به استراحت مطلق تا یک الی دو هفته دارید.


بهترین سن کاشت مو برای آقایان چه سنی است؟

توجه داشته باشید که کاندید بودن کاشت مو 100% به سن مربوط نبوده و به شرایط فرد هم مربوط می باشد اما طبق نظریه کارشناسان و پزشکان با توجه به شرایط کنونی بهترین سن کاشت مو از 24 الی 60 سال می باشد.


مزیت های کاشت مو به روش SUT چیست؟

از مزیت های کاشت مو به روش SUT می توان به نداشتن جراحی، درد، خونریزی، دوران نقاهت، عوارض جانبی و ... اشاره کرد و همچنین نقطه قوت این تکنیک برداشت گرفت ها با دستگاه می باشد که در نهایت باعث می شود از تمامی ظرفیت های بانک موی فرد استفاده کرد.


کاشت مو به روش SUT را در کدام مرکز می توان انجام داد؟

مرکز موی رنسانس بنیانگذار کاشت مو به روش SUT می باشد که با 15 سال تجربه بالغ بر 10000 مورد کاشت مو و ترمیم مو را در ایران انجام داده است و همچنین مفتخر است که اکثریت مراجعین به این مرکز از طرف مراجعین قبلی بوده و این امر نشان دهنده رضایت مراجعین به این مرکز می باشد