خوب و بد استفاده از کلاه گیس از نگاه متخصصان

. در مقابل خانم ها بسیار راحت تر از کلاه گیس استفاده کرده و فرهنگ جامعه هم کلاه گیس را برای خانم ها می پسندد و عیبی برای آن نمی بیند.

کلاه گیس ممکن است به صورت کامل بوده و روی سر قرار گیرد و یا اینکه تارهای مو بصورت تک به تک و یا دسته ای به طرق گوناگون مانند چسب، کلیپس، مواد اتصال دهنده، بافتن و غیره به موهای قبلی فرد و یا پوست سر متصل گردند. موهای مورد استفاده در کلاه گیس می توانند مصنوعی و یا طبیعی باشند. مسلم است که موهای طبیعی بسیار بهتر و البته گران تر می باشند.

عیب کلاه گیس کامل این است که هر لحظه امکان افتادن آن رفته و لذا فرد از ترس این مسئله و مسخره شدن توسط دیگران همواره مضطرب و نگران می باشد. نمایش فیلم های کمدی با همین مضمون بر این مطلب دامن می زند. در ضمن فرد دارای این مدل کلاه گیس نمی تواند در مکان هایی مثل استخر، مناطق بادخیز و غیره حضور داشته باشند.

در مواقعی که موهای کلاه گیس توسط کلیپس به موهای قبلی فرد متصل شده اند، کشش مداوم وارده به موهای موجود شخص باعث می شود که در درازمدت منطقه فوق دچار طاسی شود. استفاده از چسب هم مقداری کثیف کاری داشته و از سوی دیگر باعث خراب شدن زودهنگام کلاه گیس می گردد.

در روش دیگر تار مو به قسمت انتهایی موی موجود فرد گره زده شده و به این ترتیب تعداد موهای موجود در روی سر 3 – 2 برابر می گردد. مسلم است که با رشد موی فرد، گره فوق هم به سمت بالا حرکت می کند و لذا بایستی مجدداً این گره به سمت پایین کشانیده شود و این کار را باید هر چند هفته یکبار تکرار کرد. گره زدن ها و پایین کشیدن های مرتب، در طولانی مدت موجب سست شدن موهای موجود فرد شده و به کم پشتی موها دامن می زند.

به نظر متخصصان استفاده از کلاه گیس فقط در مواردی جایز است که طاسی فرد بسیار شدید و وسیع و بانک موهای پشت سر وی هم ضعیف و اندک باشد، یعنی امکان انجام کاشت موی طبیعی وجود نداشته باشد. در این موارد اگر شخص با طاسی سرش به هردلیل مشکل داشته و تمایل به مودارشدن داشته باشد کلاه گیس انتخاب خوبی بوده و استفاده از آن توصیه می گردد.

 

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

گاهی فرد برای پوشانیدن ظاهری یک طاسی نه چندان شدید و وسیع در سرش متوسل به کلاه گیس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدین معنی که شخص با کلاه گیس خود را به جامعه معرفی کرده و بدین ترتیب در انظار ظاهر می شود. پس از مدتی وی از کلاه گیس و مشکلات آن خسته شده و تصمیم به انجام کاشت مو می گیرد. این فرد با کسی که از کلاه گیس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسیاری داشته و یکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد.

اکثر این مشکلات به جنبه های روانشناسی و احساسی فرد برمی گردد. با توجه به اینکه برای انجام کاشت مو اکثراً لازم است که موها تراشیده شوند و از طرفی معمولاً کلاه گیس به موهای قبلی فرد متصل شده است، لذا مشخص است که پس از کاشت مو دیگر نمی توان از کلاه گیس استفاده کرد و این مطلب موجب بروز مشکلاتی برای فرد از نظر برخورد اجتماعی وی می گردد.

از سوی دیگر تراکم موهای کلاه گیس بسیار بیشتر از تراکمی است که با یک یا دو جلسه کاشت موی طبیعی ایجاد شده هر چند که تراکم بالای کلاه گیس به قیمت ظاهر غیرعادی و مصنوعی آن بدست می آید. تراکم کمتر کاشت مو گاهی موجب پشیمانی فرد از انجام کاشت مو شده و سخنان نیش دار اطرافیان هم به آن دامن می زند.

به نظر متخصصان در موارد فوق بهتر است فرد موهایش را کاملاً کوتاه کرده و کلاه گیس را کنار بگذارد و چند ماه با این وضعیت در اجتماع ظاهر شود تا هم از نظر احساس شخصی و هم از لحاظ برخورد اجتماعی آمادگی پذیرش نتایج کاشت مو را داشته باشد و بدین ترتیب از مشاهده موهای طبیعی کاشته شده با تراکم متوسط بر روی سرش بسیار راضی شده و مشکلی پیش نخواهد آمد.