اهمیت طراحی خط رویش در کاشت مو

افراد در اثر علل مختلف دچار ریزش مو می شوند. پزشک با توجه به نوع ریزش مو و جوابدهی بانک مو فرد ،بهترین راهکار را برای او یعنی کاشت مو را توصیه می کند. مهم ترین اصل در کاشت مو موفق داشتن خط رویش طبیعی است.


خط رویش مو چیست؟

شما وقتی با شخصی رو به رو می شوید به طور ناخودآگاه نظرتان به خط رویش موی آن فرد جلب می شود و چشم در نگاه اول به این قسمت از صورت دوخته می شود. اگر ایرادی در خط رویش مو وجود داشته باشد ، باعث کاهش اعتماد به نفس در شخص شده و در زیبایی ظاهری نیز این قسمت از مو تأثیر بسزایی دارد.خط رویش مو در پیوند مو برای افراد مختلف متفاوت است و پزشک متخصص کاشت مو با توجه به مو و ظاهر هر فرد خط رویش مو را رسم می کند.انتخاب کلینیک و پزشک متخصص درباره طراحی خط رویش نقش مهمی دارد زیرا نیازمند دقت و مهارت بسیار زیادی جهت کاشت مو در این نواحی می باشد.


خط رویش مو در کاشت مو

برای انجام کاشت مو مرحله طراحی خط رویش موها یکی از مهم ترین مراحل کاشت مو می باشد.شکل این نوار شبیه حرف M است بدین معنی که در طرفین مقداری تو رفتگی دارد و در وسط به سمت جلو آمده است.خط رویش موی سر در هر قسمت دارای نمای نا منظم و زیگزاگ است و یک خط صاف و یک دست نمی باشد. بنابراین باید این بی نظمی را در نظر گرفت.موهای این نوار بصورت فولیکول های تک مویی و بسیار نازک هستند.زاویه خروجی موها از پوست 30 درجه رو به جلو است ولی در قسمت های کناری، موها اندکی به طرفین متمایل شده اند.در تمام نواحی سر تمامی موها دارای زاویه یکنواخت بوده و هم جهت هستند.تمامی این موارد بایستی در کاشت مو طبیعی در این منطقه حساس سر رعایت شود زیرا در غیر اینصورت خط موی جلوی سر به صورت مصنوعی و عروسکی در می آید که بسیار زشت و زننده است و ترمیم خط رویش مو هم فوق العاده مشکل و گاهی غیرممکن می باشد.

کاشت مو


بهترین خط رویش با کاشت مو SUT

آخرین متد کاشت مو روش SUT می باشد که تمام ایرادات و عوارض در تمام روش های دیگر کاشت مو در آن به طور کامل حذف شده است. کاشت مو به روش SUT بدون هیچگونه جراحی و عوارض آن از جمله: درد، خونریزی، تورم، جای بخیه، جای اسکار و دوران نقاهت می باشد.این متد دارای خط رویش و خط فرق کاملا طبیعی و مناسب است.به دلیل استفاده از سوزن های هم تراز با گرافت مو ، موهای کاشته شده فاقد هر گونه ظاهر مصنوعی می باشد.بر عکس روش های منسوخ شده از جمله کاشت مو FUT و FIT، تراکم کاشت تا 14000 تار مو را در روش SUT شاهد هستیم که این یعنی 3 برابر روش های قدیمی.


کاشت مو با رویش طبیعی

بنابراین روش SUT به عنوان بهترین روش کاشت مو با رویش طبیعی می باشد و یکی از ویژگی های کاشت مو با رویش طبیعی موها زنده بودن موهایی است که کاشت شده اند که بدین معنی می باشد که این موها قابل رشد با رویش طبیعی است.


شاید توجه کرده کرده باشید که برخی از افراد با اینکه از روش کاشت مو برای رفع جاهای خالی از موی سر خود استفاده می کنند ، با این حال ظاهری مصنوعی در چهره آن ها مشهود بوده و موهای آن ها با ظاهر کلاه گیس مطابقت دارد که مورد رضایت قرار نمی گیرد و ظاهر زیبایی را به همراه خود ندارد . همین موضوع به طراحی خط کاشت مو بر می گردد و می توان فهمید این موضوع چقدر در نتیجه کاشت مو اثر می گذارد .


بنابراین در جلسه مشاوره متخصص مربوطه به بررسی چهره صورت و سر فرد می پردازد و سپس با علم و نبوغ مخصوص خود دست به طراحی خط کاشت مو می زند. اینکه خط رویش موها چگونه باشند و از کجا آغاز شوند ، چگونه آغاز شوند و طراحی کلی آن ها همه و همه بر عهده پزشک متخصص می باشد که قطعا با توجه به شرایط هر فردی این طراحی در هر فرد متفاوت و جداگانه خواهد بود .این کار نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد که در همه ی روش های کاشت مو الزامی بوده و می بایست نزد متخصصین نامی صورت گیرد تا نتیجه عالی و صد در صد طبیعی اعمال گردد .

طراحی خط رویش در کاشت مو


نکاتی در خصوص طراحی خط کاشت مو

مورد بسیار مهم در تمامی روش های کاشت مو توصیه هایی است که می بایست آن ها را رعایت کرد. توصیه ای که وجود دارد این است که برای کاشت مو حتما در انتخاب متخصص کاشت مو باید دقت زیادی کرد و متخصصی ماهر و با تجربه را برای این کار انتخاب نمود تا طراحی و تمامی مراحل اجرا به بهترین شکل ممکن انجام گیرند تا در پایان کار نتیجه عالی و منحصر به فرد ظاهر گردد .عموما در روش کاشت مو SUT انجام طراحی کاشت مو بهتر انجام خواهد گرفت و ظاهری بسیار طبیعی تر به همراه خواهد داشت .


مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) یکی از بهترین مراکز کاشت مو در ایران می باشد که از جدیدترین روش ها و متد های درمان ریزش مو و کاشت مو استفاده نموده و تمامی مراحل انجام این متد ها تحت نظر پزشکان متخصص پوست و مو می باشد. اگر قصد انجام کاشت مو به روش SUT را دارید می توانید جهت اخذ مشاوره ، برآورد هزینه کاشت مو و یا سایر نکات با کارشناسان ما در مجموعه سینا در ارتباط باشید.