تفاوت های کاشت مو SUT و ترمیم مو HRT

همانطور که می دانید کاشت مو به روش SUT با ترمیم مو به روش HRT کاملا متفاوت می باشد در این بخش می خواهیم این دو راه حل ریزش مو که بهترین روش درمانی محسوب می شود را به شکل مستقل توضیح دهیم.


ریزش و خالی بودن موها یکی از معضلات بیشتر خانم ها و آقایان در سنین مختلف می باشد.امروزه متد های زیادی برای درمان طاسی سر و ریزش مو در سطح سر وجود دارد که می توان بر اساس نیاز از آن ها استفاده کرد.بعد از ریزش شدید معمولا افراد برای مشاوره، اقدام به مراجعه به مراکز کاشت مو می کنند و با توجه به نوع ، میزان ریزش و آزمایشات پزشک ،بهترین نوع درمان ریزش مو را برای شخص تعیین می کنند.


ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو روشی جایگزین کاشت مو برای کسانی می باشد که در اثر علل مختلف و بیماری هایی همانند: آلوپسی، لیکن پلان، لوپوس و... یا در اثر سوانح همچون: سوختگی، تصادف و... موهای خود را از دست داده اند و شرایط انجام کاشت مو را ندارند.همچنین کسانی هستند که در کل تمایل به انجام کاشت مو نیستند که چنین افرادی می تواندد از تکنیک ترمیم مو استفاده نمایند.کسانی که کاندید مناسب برای کاشت مو باشند ، در جلسه مشاوره به آن ها توصیه می شود از روش کاشت مو بهره ببرند چرا که با کاشت مو مخصوصا با استفاده از متد هایی همچون SUT ، موهای خود فرد رویش پیدا می‌کند.ولیکن کسانی که بانک مو مناسب جهت برداشت و کاشت مو ندارند، متاسفانه نمی توانند از این روش استفاده نمایند ، زیرا در سر مویی ندارند که بتوان برداشت و در ناحیه مورد نظر کاشت انجام شود.

کاشت مو


ترمیم مو HRT چیست؟

در حال حاظر جدید ترین متد ترمیم مو HRT نام دارد. این روش به کسانی که بانک مو لازم یا شرایط کاشت مو را ندارند و یا بیماری هایی از قبیل: آلوپسی ،سوختگی ،لیکن پلان و... را دارند توصیه می شود.در ترمیم مو HRT نیازی به بانک و تراکم مو فرد نمی باشد و این متد بدون هرگونه عوارض جراحی مانند: درد، خونریزی، تورم، دوران نقاهت و ... انجام خواهد شد.


بر خلاف تصور برخی افراد ، در انجام ترمیم موHRT ، نسبت به روش های کاشت مو، از لحاظ تراکم مو بسته به نظر فرد به صورت دلخواه می توان حجم تراکم مو بالاتر باشد.در اصل ترمیم مو به روش HRT یک شبکه بسیار نازک و نامریی است که روی پوست سر توسط مواد گیاهی(کراتین نوعی چسب که حساسیت و عوارض ندارد) به صورت تار به تار فیکس می شود.درست است که مو در ترمیم مو HRT غیر قابل رشد است اما به خاطر ظاهر و طبیعی بودن موها می توانید از مواد رنگ کننده، دکلره، فیکس و حالت دهنده های گوناگون مثل تافت ،ژل و... استفاده کنید.شرایط نگهداری موها به این صورت است که در هر 15 روز یکبار معمولا نیاز به ترمیم مجدد بسیار آسان دارد و می توان پس از آموزش آن در منزل اقدام به ترمیم آن نمایید.عمر مفید ترمیم مو به روش HRT را می توان 2 الی 3 سال تخمین زد.


کاشت مو

کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی مو در داخل سطح سر می باشد.همه کسانی که تشخیص می دهند دچار ریزش مو و کم پشتی آن شده اند ، امکان دارد راه های مختلفی را برای درمان این معضل امتحان و تجربه کرده اند که هیچ یک از آن ها جواب نداده است. افراد می توانند با کاشت مو این مشکل را برای همیشه درمان کنند. البته شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد و نتیجه نهایی هر فرد ممکن است متفاوت باشد.هرچقدر که بانک مو و بخش اهدا کننده موی سر فرد قوی تر باشد ، تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت و نتیجه نهایی مطلوب تری صورت خواهد گرفت.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT

طبق تحقیقات به عمل آمده از روش های پیشین کاشت مو که دارای عوارض زیادی بود ، آخرین متد پیوند مو و یکی از بهترین انواع کاشت مو روش SUT می باشد.کاشت مو به روش SUT کاملا بدون هیچ عارضه خاصی و یا دورن نقاهت ، درد ، خونریزی ، جای زخم ، جای اسکار و دوران نقاهت انجام می شود که این یک مزیت مهم نسبت به سایر روش های قدیمی است. تمام ایرادات و عوارض در تمام روش های دیگر کاشت مو در کاشت مو به روش SUT به طور کامل حذف و یا برطرف شده است.


در این روش با توجه به روش های منسوخ شده، تراکم کاشت تا 14000 تار مو می باشد و این یعنی 3 برابر روش هایی همچون کاشت مو FIT و FUT که جز روش های قدیمی و منسوخ شده می باشند.در این روش تمامی مراحل برداشت گرافت از ناحیه دهنده با دستگاه و کاشت مو در ناحیه گیرنده به صورت دستی، بدون کوچکترین آسیب رسانی انجام می شود شود.


در این مقاله به تفاوت های کاشت مو و ترمیم مو و همچنین کاشت مو به روش SUT و ترمیم مو به روش HRT که بهترین روش های درمان معضل ریزش مو و کم پشتی آن می باشد اشاره شد. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده، باید عرض کنیم کاشت مو به روش SUT با ترمیم مو به روش HRT متفاوت می باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را به و شماره تلگرام 09122115442 ارسال فرمایید و یا از طریق فرم زیر ثبت نام کنید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی نمایند.