هر آنچه که درباره ترمیم مو باید بدانید

ریزش مو ، عاملی است که در تمام دنیا موجب ضعف در روحیه و اعتماد به نفس افراد گشته و با ضعف در ظاهر ، عملکرد روابط های اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.ریزش مو علت های مختلفی دارد که برای مثال می توان به ژنتیک ، وراثت ، بیماری هایی مانند آلوپسی ، درمان های دارویی و... اشاره کرد . با پیشرفت علم و به وجود آمدن روش های معتبر امکان بازگشت موهای از دست رفته برای این افراد فراهم شده است که از میان این روش ها می توان به کاشت مو ، ترمیم مو و... به عنوان یک روش عالی برای به دست آوردن مجدد موها اشاره کرد . در ادامه این مقاله ما به توضیحاتی راجع به این روش خواهیم پرداخت تا شما را با تکنیک های آن بیشتر آشنا سازیم .


ترمیم مو چیست؟

یکی از راه های درمان ریزش مو که امروزه در حوزه مو به شدت طرفدار پیدا کرده است ترمیم مو می باشد.ترمیم مو یکی از یزرگترین ضعف های کاشت مو را برطرف کرده است که در اینجا راجع به آن بیشتر بیان می کنیم.
کاشت مو شاید مزایای خوبی همچون رویش مو را دارا باشد اما کسانی که بانک موی ضعیفی دارند متاسفانه نمی توانند اقدام به کاشت مو نمایند.این موضوع به این علت است که در نواحی پشت سر خود که بهترین مکان برای برداشت و کاشت مو می باشد ، مویی وجود ندارد و یا بسیار کم است.همانطور که قبلا گفته بودیم یکی از ویژگی های ترمیم مو عدم نیاز به بانک موی شخص است و اینکه شخص کاندید تا هر تراکمی را که بخواهد می تواند به راحتی آنرا به دست آورد.

ترمیم مو


جدیدترین روش ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو به روش HRT جز جدیدترین روش های ترمیم مو در کل دنیا می باشد.شایان ذکر است که بگوییم تنها روش استاندارد ترمیم مو در ایران ، ترمیم مو به روش HRT است که بطور انحصاری در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) (با شماره مجوز 37414) اجرا می شود.از ظرافت های ترمیم مو به روش HRT اگر بخواهیم صحبت کنیم می توانیم به استفاده از بانک موی 100% طبیعی اشاره نماییم که این مورد به خودی خود یکی از نکات کلیدی HRT می باشد.خط رویش و خط فرق بسیار طبیعی است و بیماران برای بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است.در این روش ما شاهد خط رویش طبیعی هستیم که این موضوع از دیگر مزایای ترمیم مو به روش HRT می باشد.


ترمیم مو چگونه می باشد؟

ترمیم مو روشی طبیعی و استاندارد در کل دنیاست که بیشتر افراد جهان از جمله بازیگران و مجریان معروف دنیا از این روش استفاده می کنند. این روش بدون عوارض است که و از جمله درمان های غیر تهاجمی می باشد که هیچگونه آسیب و ضرری را به افراد وارد نخواهد کرد . ترمیم مو در کلینیک و مراکز زیبایی معتبر توسط متخصصین این زمینه انجام می شود.


افراد با انتخاب کلینیک معتبر و مراجعه به آن پس از بررسی های لازم می توانند اقدام به انجام این روش نمایند. برای شروع نیاز به جلسه مشاوره خواهد بود. جلسه مشاوره از اصلی ترین مراحل انجام این روش می باشد ، زیرا کلیه اصول و مراحل این روش به این جلسه بستگی دارد .در این جلسه پزشک به معایه شرایط فرد می پردازد . معاینه علت ریزش موی فرد ، مقدار ریزش موی او و سایر مسائل بخشی از مواردی است که در این جلسه بررسی می شود.دلیل این کار این است که پزشک بتواند مقدار تراکم مو و سطح پروتز ک.رئ نیاز برای شخص را محاسبه نماید. بنابراین اندازه سطح ریزش فرد و اندازه سر وی نیز اندازه گیری خواهد شد .از دیگر نکات مورد بررسی این جلسه ، جنس موی فرد ، رنگ موی انتخابی ، مدل مو مناسب شخص ، جهت رویش موها و محاسبه هزینه ترمیم مو خواهد بود .


روند انجام ترمیم مو به چه شکل می باشد؟

ترمیم مو تنها نیاز به یک جلسه درمانی آن هم در زمانی کوتاه نیاز دارد. در این جلسه پروتزی که با معاینه شخص در جلسه مشاوره ساخته شده بود آماده اتصال به سر می گردد . این پروتز شبیه سازی شده با پوست شخص می باشد که تار موهای طبیعی و همچنین الیاف درجه اول به صورت تار به تار توسط متخصص بر روی آن کاشته خواهند شد.مقدار کاشت مو ها و مدل چینش آن ها نیز متناسب با چهره شخص و تشخیص متخصص خواهد بود. پس از کاشت مو ها بر روی پروتز شبیه سازی شده ، پروتز بر سطح سر فرد با استفاده از فیکس کننده های طبیعی از برند ساخت کشور آلمان نصب خواهد شد .

ترمیم مو چیست؟


مزایای ترمیم مو عبارتند از:

• ترمیم مو روشی است که پس از انجام آن نیازی به جلسات دیگر نیست و فرد بلافاصله پس از آن می تواند به کلیه فعالیت های خود بپردازد .

• این روش علاوه بر عدم محدودیت در انجام، هیچ گونه محدودیتی برای مراقبت و یا دوره نقاهت ا به همراه ندارد و فرد می تواند به راحتی به فالیت های ورزشی از جمله ، استخر ، سونا و... پرداخته و بدون نگرانی به کارهای روزمره خود رسیدگی کند.

• موهای که برای انجام ترمیم مو در روش HRT استفاده می شود هم رنگ، هم جنس موهای فرد می باشد.

• موهای استفاده شده در ترمیم مو به روش HRT کاملا طبیعی بوده اما در دیگر روش های ترمیم مو اغلب از موهای مصنوعی و ... استفاده می شود.

• ترمیم مو امکان آسیب دیدگی به موها را ندارد بنابراین افراد می توانند از سشوار ، ژل ، اسپری ، رنگ مو و... پس از انجام درمان استفاده کنند و بدون نگرانی بابت افتادن پروتز به زندگی خود بپردازند زیرا پروتز تا زمان ترمیم دو ساله خود کاملا فیکس می ماند .

• افرادی که ترمیم مو به روش HRT را انجام می دهند می توانند موهای خود را به هر مدلی که دلخواهشان می باشد کوتاه کرده و حالت دهند.

• خط رویش و خط فرق در ترمیم مو به روش HRT کاملا طبیعی بوده به نوعی که حتی نزدیکان فرد هم متوجه ترمیم موی فرد هم نمی شوند .

• این روش به علت مزیت های بالای خود و از همه مهم تر داشتن جلوه ای طبیعی و ساختن ظاهری زیبا برای افراد در کل جهان مورد استقبال قرار گرفته است.


محدودیت های ترمیم مو به روش HRT

ترمیم مو به روشHRT خوشبختانه هیچگونه محدودیتی را برای افراد به همراه ندارد. از این رو افراد پس از اجرای ترمیم موی خود می توانند بدون هیچگونه دوران نقاهت به زندگی عادی و روتین خود ادامه دهند ، فعالیت و ورزش های حرفه ای خود پی بگیرند ،بدون هیچ مشکلی به استخر ، سونا و... بروند و یا برای موی خود از رنگ ، اسپری ، ژل مو ... استفاده .با این شرایط روش HRT یک روش مناسب و بی دردسر بوده که می تواند یک انتخاب عالی برای زیبا تر به نظر رسیدن افراد باشد .با یادگیری آموزش های ترمیم پروتز این روش و با استفاده از ابزار های در دسترس می توانید مراحل ترمیم پروتز را در خانه با وسایلی همچون کراتین های گیاهی ، سرجری و... انجام دهید.


ترمیم موی مصنوعی چیست؟

ترمیم مو مصنوعی یکی از روش های انجام ترمیم مو است که در گذشته بیشتر انجام می شده و معایب و عوارضی را به همراه داشته خود دارد. از جمله معایبی که به روش ترمیم موی مصنوعی وارد بوده است می توان به حساسیت های پوستی، التهاب پوست، قارچ، و ... اشاره کرد که باعث شد این روش در همان سال های ابتدایی منسوخ شود و دیگر مورد استفاده قرار نگیرد. ترمیم موی مصنوعی متاسفانه امروزه به دلیل سود بیشتر در مراکز غیر مجاز که هیچگونه مجوزی ندارند انجام می شود و بدون هیچگونه مسئولیت و تعهدی آن را انجام می دهند. با توجه به این که امروزه از ترمیم مو طبیعی می توان استفاده و از مزایای بی شمار آن بهره برد ، دیگر چنین روش هایی مورد استقبال قرار نمی گیرد.