تاثیر ماسک مو بر سلامت موها

موهای خیلی از خانم‌ها و حتی آقایان در اثر استفاده بیش از حد از سشوار، رنگ‌ کردن مداوم، برس ‌زدن زیاد و شستشوی خشن، شکننده، خش;، زبر و بد حالت می‌ شود. برای رفع این مشکل راه‌ حلی های مختلفی وجود دارد.استفاده از ماسک مو یکی از بهترین روش های حل این مشکل می باشد.امروزه با استفاده از مواد طبیعی و به صورت خانگی و یا ماسک های آماده می توانید اقدام به رفع مشکلات مو خود و افزایش سلامتی آن نمایید.در ادامه به بررسی انواع ماسک های مو خواهیم پرداخت.


ماسک کراتین

برای رفع بد حالتی و خشن و زبر شدن موها، راه‌ حلی وجود دارد و آن هم استفده از ماسک ‌های حاوی کراتین می باشد. حتما می‌دانید که کراتین، نوعی پروتئین است که در مو هم وجود دارد و استفاده از محصولات حاوی آن، باعث می‌شود موها لطافت خاصی پیدا کنند.


البته این لطافت کاملا موقتی است؛ یعنی فقط تا قبل از استحمام بعدی باقی‌ می ‌ماند و اگر دفعه بعد که به حمام می ‌روید سرتان را با یک شامپوی معمولی بشویید یا دیگر ماسک کراتینه به موها نزنید، دوباره ظاهر موهایتان به همان حالت قبل بر می ‌گردد. این یعنی برخلاف ادعاها و تبلیغاتی که می‌بینید و می‌شنوید، ماسک‌ها و شامپوهای کراتینه، به هیچ‌ وجه درمان ‌کننده دائمی نیستند و فقط ظاهر موها را بهتر و آن ها را لطیف می ‌کنند. برخی هم معتقدند موخوره با این ماسک ‌ها و شامپوها درمان می‌شود در حالی که تا علت ایجاد موخوره مثلا بازی با موها، کشیدن آن ها، تماس زیاد با مواد شیمیایی مثل رنگ و مواد فر، استفاده زیاد از بیگودی و سشوار و شامپوهایی که چربی پوست و مو را بیش از حد از بین می ‌برند، از بین نرود و انتهای چند شاخه موها کوتاه نشود، درمان نخواهد شد.


در این مورد تاثیر ماسک‌ها و شامپوهای کراتینه فقط رطوبت دادن به مو است که از بروز موخوره تا حد زیادی پیشگیری می‌ کند .حتی گاهی این ماسک‌ ها هم برای رفع خشکی و زبری مو کافی نیستند و باید از نرم‌ کننده هم استفاده کرد.با توجه به همه چیزهایی که گفتیم، اگر موهایتان به هر دلیل آسیب‌ دیده، استفاده از ماسک‌های کراتینه می‌ تواند باعث شود ظاهر بهتری پیدا کنند البته به شرطی که معتبر و استاندارد باشند ولی این محصولات هیچ خاصیت درمانی دائمی ندارند.


در هر کشوری بر اساس نوع مواد در دسترس ماسک هایی برای افزایش سلامت مو تهیه می کنند.برخی از انواع ماسک های معروف کشورهای مختلف را در این قسمت ذکر می نماییم.


ماسک آواکادو

درست کردن ماسک آواکادو ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید اما نتایج شگفت انگیزی در بر دارد. این ماسک نه تنها به موهای شما آبرسانی می کند بلکه موهای شما را ضخیم تر، جذاب ترو حالت پذیر تر می کند.نیمی از آواکادو را رنده کنید و آن را با 2 زرده تخم مرغ مخوط کنید و سپس برای 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید .پس از آن موهای خود را بشویید.


ماسک کره شکلاتی (Cocoa butter) و نارگیل

این ماسکی بی نظیر سوغات کشور برزیل است و موهای شما را سالم نگه داشته و براق می کند. کره شکلاتی را برای 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس با محلول آب و نارگیل شستشو دهید.


ماسک آلوئورا

خانم ها در آرژانتین برای حفظ زیبایی خود از این گیاه استفاده می کنند زیرا این گیاد دارای ویتامین های بسیار زیادی است. از این گیاه می توانید برای محافظت از اعضای بدن و پوست خود استفاده کنید .این گیاه خاصیت بهبود بخشی نیز دارد.آب آلوئورا را به شامپوی خود اضافه کرده و سپس موهای خود را با شامپو شستشو دهید یا اینکه به طور مستقیم با آب آلوئورا ماسکی برای پوست سر خود داشته باشید.


دستوری برای موهای سالم از مکزیک

مکزیکی ها هیچ گاه از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده نمی کنند بلکه آنها ژلاتین را با آب و سرکه سیب مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی موهای خود قرار می دهند.بعد از یک چنین ماسک مویی موها برق خاصی پیدا خواهند کرد.


ماسک کاکتوس در جامائیکا

مردمان این کشور بر این عقیده هستند که استفاده از این ماسک باعث زنده کردن و بهبود موهای آسیب دیده می شود.


شستن موهای خود را با آب سرد در کانادا

متخصصان مو عقیده دارند که آب گرم موها رو خراب کرده و باعث شکنندگی آن ها می شود هرچند آن ها توصیه می کنند که این آب نباید خیلی خیلی سرد باشد.


ماسک بابونه پیشنهاد اسکاتلندی ها

توصیه می شود که بابونه را بپزید و سپس آنرا از صافی گذرانده و موهای خود را با آن بشویید.


کاری که ایرلندی ها برای شفافیت موهای خود انجام می دهند

زنان ایرلندی معتقدند که شستشو موها با آب باران بسیار پر فایده است و برق خاصی به موها می بخشد (مواظب باشید! همیشه اولین باران در تهران باران اسیدی است. از آب این باران برای شستشو موهای خود استفاده نکنید.)


تهیه ماسک حجیم کننده مو

با استفاده از موادی همچون ژلاتین ، شیر ، پودر کاکائو و تخم مرغ می توانید اقدام به تهیه یک ماسک خانگی جهت افزایش حجم موهای خود نمایید. برای انجام این کار ابتدا یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در 10 میلی لیتر شیر گرم بریزید و آن را هم بزنید تا حل شود سپس 20 دقیقه به حال خود آن را رها کنید. پس از این به میزان 5 قاشق غذاخوری پورد کاکائو و همچنین یک عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کرده و کلیه مواد را به طور کامل هم بزنید.


حال محلول آماده شده را بر روب موهای خشک خود ریخته و آن را به طور یکنواخت پخش نمایید.پس از گذشت یک ساعت موهای خود را با آب خنک و شامپو مناسب موی خود شست و شو دهید.