اهمیت تغذیه بعد از کاشت مو

عنصر اصلی در ظاهر هر آدمی موی آن شخص است. مویی پر و آراسته ظاهر انسان را کامل می کند و افرادی که مویی کم پشت دارند یا دچار طاسی هستند بهترین روش برای داشتن موهای پر و زیبا برایشان ، روش کاشت موی طبیعی می باشد که بهترین نوع آن کاشت مو به روش SUT است .اما کاشت مو هم برای دوام پیدا کردن و سالم ماندن نیاز به مراقبت دارد که یکی از راهکار های مراقبت از آن تغذیه مناسب می باشد زیرا تغذیه تاثیر بالایی بر سلامت موی طبیعی یا موی کاشت شده دارد فولیکول های کاشته شده در روز های اولیه حساسیت بسیاری دارند بنابراین برای سلامت موها باید درباره تغذیه مناسب بعد از کاشت مو اطلاعات کسب نمود .در این مقاله به بررسی تغذیه بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.


تغذیه بعد از کاشت مو

در قدم اول از خوردن غذاهای چرب بپرهیزید. تغذیه بعد از کاشت مو باید عاری از چربی باشد زیرا چربی به بافت مو آسیب می رساند و با توجه به کاشته شدن مو، فولیکول ها حساس تر شده و چربی ها روند سریع تری برای آسیب رسانی می گیرند که این موضوع به کاشت آسیب وارد می کند. می توانید غذاهایی مانند سوپ و سالاد سبزیجات را جایگزین غذاهای چرب کنید زیرا در چند روز اول فولیکول موها کاملا حساس بوده و نیاز به مراقبت زیاد دارند.


باید توجه داشت بعد از کاشت مو در هفته اول فقط از غذاهای سبک و بدون چربی مانند سوپ سبزیجات استفاده کرد و بعد از هفته اول ، در رژیم غذایی خود چربی و غذاهای چرب را به مقدار بسیار پایینی مصرف نمود.از دیگر مواردی که راز سلامت مو را در پی دارد نوشیدن آب است.

کاشت مو


تاثیر نوشیدن آب بر کاشت مو

نوشیدن آب کافی خون بیشتری را به فولیکول ها می رساند و باعث می شود موی پیوند شده کاملا تثبیت شود. پس آب را به صورت روزانه و به میزان زیاد مصرف کنید چون علاوه بر رشد مو مانع از خشکی و شکنندگی موها می شود.همچنین افراد باید در مصرف شکر و نمک هم دقت کافی را داشته باشند چون مصرف زیاد آن ها رشد و تثبیت موها را کند می کند.


مصرف پروتئین بعد از کاشت مو

مو از ماده ای به نام کراتین تشکیل شده است که برای سالم ماندن به آن نیاز دارد.کراتین از پروتئین تامین می شود، پس با مصرف گوشت ، مرغ ، آمینواسید ها و غلات ، کراتین موهای خود را قوی سازید.


کمبود آهن و ریزش مو

حتما همه ما با این مسئله آشنایی داریم که کم خونی و کمبود آهن موجب ریزش و ضعیف شدن مو ها می شود.آهن خون ساز است و در صورت عدم مصرف آن کم خونی در بدن ایجاد می شود.این کم خونی می تواند سبب عدم رسیدن اکسیژن کافی به فولیکول ها شود.افراد بعد از کاشت باید مواد غذایی آهن دار و قرص آهن را مصرف کنند. پس خوردن میوه ، اسفناج ، جگر ، عدس و... می تواند نقش کمک کننده ایی برای تامین آهن باشد.

تغذیه بعد از کاشت مو


رابطه ویتامین ها با سلامت مو بعد از کاشت

علاوه بر کمبود آهن ، کمبود ویتامین CوB هم عمل پیوند مو را کند می کنند و سبب ریزش سریع موها می شود.شدیدا به افرادی که اقدام به کاشت مو می کنند توصیه می شود. از میوه ، سبزیجات ، نخود ، ماهی سالمون ، گوشت قرمز ، زرده تخم مرغ ، آجیل و مغزیجات استفاده نمایند و در کنارشان حتما از قرص های ویتامین C و B خصوصا ویتامین های گروه B استفاده نمایند.مقاله مهم ترین ویتامین ها برای رشد و تقویت مو درباره اهمیت ویتامین ها برای سلامت مو بیشتر توضیح داده است.


ما باید بدانیم موهای کاشت شده درست مانند موهای طبیعی انسان عمل می کند و هر عاملی که موجب ریزش و آسیب موی طبیعی می شود به موی کاشت شده هم اثر می گذارد. پس با رعایت موارد بالا و گنجاندن آن ها در زنجیره غذایی خود می توانید بدون هیچ نگرانی از موهای پر پشت ، دائمی و زیبایتان لذت ببرید.به راستی که تغذیه سالم ،نقش مهمی در سلامت موها ایفا می نماید.


تغذیه سالم همواره سبب افزایش سلامت بدن می شود و این موضوع در هنگام انجام کاشت مو و یا هر درمان دیگری بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. با تغییر برنامه غذایی خود و روی آوردن به مصرف مواد غذایی مناسب می توانید شاهد افزایش سلامت و رشد مناسب موهای خود شوید. یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو ، تغذیه سالم است که سبب خواهد شد کیفیت موهای کاشته شده حفظ گردد و نتیجه نهایی کاشت مو به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.پزشک متخصص پس از انجام پیوند مو بهترین روش تغذیه بعد از این درمان را به شما بازگو خواهد کرد که فرد با رعایت تمامی موارد می تواند شاهد حصول ایده آل نتیجه کاشت مو خود شود.


شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت موی سر ، کاشت ریش و کاشت ابرو با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل فرمایید و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 09122115442 ارسال فرمایید.