بهترین روش جایگزین کاشت مو چیست؟

یکی از مشکلات شایع در بین افراد ریزش مو شدید می باشد . موضوعی که افراد بسیاری اعم از زن و مرد با آن درگیر می باشند. خوشبختانه با پیشرفت علم ، راهی برای درمان ریزش مو شدید نیز به میان آمد که استفاده از دو روش جهانی و استاندارد کاشت مو و ترمیم مو می باشد.


کاشت مو

کاشت مو یک روش استاندارد و معتبر در خصوص رفع ریزش مو و خالی بودن نقاط بدون موی سر می باشد .این روش در کلینیک های تخصصی زیبایی و کاشت مو قابل اجرا می باشد .به این صورت که فرد متقاضی کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کرده و با حضور در جلسه مشاوره و ارزیابی و بررسی شواهد تصمیم می گیرد که در جلسه اجرا شرکت کند یا خیر .


انجام کاشت مو چگونه است ؟

برای کاشت مو جلسه مشاوره بسیار مهم می باشد . در این جلسه پزشک متخصص به گفت و گو و بررسی شرایط با فرد متقاضی می پردازند . مسائلی همچون مقدار ریزش مو ، اندازه گیری مساحت ریزش مو ، مساحت سر ، مقدار تراکم موی لازم برای سر فرد ، مقدار برداشت مو مناسب ، انتخاب روش درمان کاشت مو ، میزان درمان ، طول دوره درمان ، هزینه نهایی و... مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت .


اجرای کاشت مو

برای اجرای کاشت مو ابتدا باید بانک موهای قوی سر فرد را برداشت کنند که معمولا از پشت گوش و یا پشت سر موها برداشت می گردند . برای برداشت موها نیاز بی حسی موضعی در منطقه می باشد تا فرد هیچگونه دردی را تجربه ننماید .سپس فولیکول موها را از تارهای به دست آمده با دقت فراوان جدا می کنند تا هیچگونه آسیبی به فولیکول ها وارد نگردد و بعد از جدا سازی آن ها با دقت و مهارت بالای متخصص به سطوح خالی از موی سر افراد کاشته می شوند .ابتدا در منطقه ای از موی سر که نیاز به کاشت دارد، بی حسی موضعی تزریق شده و سپس با ایجاد سوراخ های ظریف به قطر 2 میلی متر کاشت مو انجام خواهد شد.


همانطور که می دانید بهترین روش برای درمان ریزش موها روش کاشت مو می باشد که به رشد مجدد موها می انجامد و رفع ریزش موها و طاسی را در بر دارد ، اما نکته ای که وجود دارد این است که انجام روش کاشت مو برای هر فردی امکان پذیر نمی باشد و هر فردی کاندیدای کاشت مو نخواهد بود .حال با این حساب سوالی که پیش می آید این است که آیا جایگزین کاشت مو وجود دارد ؟


انواع روش های کاشت مو عبارتند از:


کاشت مو FIT

در کاشت مو FIT به واسطه بی حسی موضعی موهای پشت سر فرد به صورت مشخص شده از طریق دستگاه مخصوص این روش برداشت می گردند و سپس بر محل فاقد مو کاشته خواهند شد .برداشت مو و همچنین کاشت مو در این روش محدود بوده و امکان پوشش دهی پر تراکم را نخواهد داشت .


کاشت مو FUT

برداشت مو در کاشت مو FUT به واسطه برش پشت سر اتفاق خواهد افتاد که جای اسکار باقی می ماند و تراکم بالایی را به خود اختصاص نداده و امکان بازگشت ریزش مو در این روش وجود دارد .این روش جز روش های اولین کاشت مو می باشد و درمانی ابتدایی را به همراه خواهد داشت .بنابراین نیاز به چند جلسه برای درمان دارد .


کاشت مو BHT

کاشت مو BHT همانند روش های دیگر از طریق بی حسی موضعی درمان را آغاز می شود و تفاوت آن با روش های دیگر برداشت موی بدن به جای موی سر می باشد .این روش برای افرادی است که بانک موی مناسبی در سر خود ندارند . کاشت مو به روش BHT تراکم خوبی را برای موهای سر به همراه نخواهد داشت .


کاشت مو به روش SUT

آخرین متد کاشت مو حال حاضر در دنیا و ایران کاشت مو به روش SUT می باشد که در این روش می توانیم تا 14000 تار مو را در یک جلسه و با تراکمی بسیار بالا کاشت کنیم به طور مثال در هر یک سانتی متر مربع می توانیم 60 تار مو را کاشت نماییم. لازم به ذکر است کاشت مو به روش SUTاز عوارض و دوران نقاهت برخوردار نمی باشد.


روش جایگزین کاشت مو وجود دارد و افراد جا مانده از روش کاشت مو می توانند از آن ها استفاده نمایند.بنابراین دیگر هیچ فردی افسوس موهای نداشته خود را نخواهد خورد .اصولا افراد کاملا طاس و یا افراد مبتلا به آلوپسی و یا بیماری های خاص مجاب به کاشت مو نبوده و به همین منظور از طاسی موهای خود رنج می برند اما با به وجود آمدن روش ترمیم مو این امکان برای همه افراد به وجود آمد که بتوانند از داشتن موهایی زیبا و طبیعی لذت کافی را ببرند .


ترمیم مو روشی جایگزین برای کاشت مو

موضوعی که در سال های اخیر رنگ و رویی ویژه ای به خود گرفته و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است ، ترمیم مو می باشد. ترمیم مو روشی استاندارد و بدون هیچگونه ریسک خطر می باشد و بدون هرگونه نگرانی برای افراد قابل انجام است. این روش بدون نیاز به جراحی ، خونریزی ، بخیه و هرگونه درد می باشد و بدون کوچکترین عوارضی افراد را صاحب موهای زیبا می گرداند .


ترمیم مو چگونه انجام می گیرد ؟

این روش را بیشتر افرادی که طاسی کامل موی سر دارند انجام می دهند چرا که افراد کاملا طاس امکان استفاده از روش کاشت مو را به علت عدم بانک مو و فولیکول مو ندارند .در این خصوص روش ترمیم مو بهترین روش برای افراد کاملا طاس ، مبتلایان آلوپسی و یا بیماری های خاص می باشد و هر فردی که واجد شرایط کاشت مو نباشد می تواند این روش استاندارد را برای درمان خود برگزیند .


ترمیم مو نیز برای اجرا نیاز به جلسه مشاوره دارد ، و فرد پس از انتخاب کلینیک مورد نظر و متخصص مربوطه خود به جلسه مشاوره حضور می یابد در جلسه مشاوره ترمیم مو کلیه برسی ها و ارزیابی های لازم را در زمینه ترمیم مو انجام می دهند .برای مثال برسی علت ریزش مو ، مقدار ریزش مو ، اندازه گیری دقیق و کامل سر فرد ، جنس موهای اصلی فرد ، رنگ موهای فرد ، مقدار تراکم لازم مو برای سر شخص با توجه به تشخیص متخصص و سلیقه فرد و مدل مو و اندازه مو ها نیز بر همین اساس به برسی و اعمال خواهند رسید .


همانطور که قید شد روش ترمیم مو بهترین روش جایگزین کاشت مو به شمار می رود . این روش بدون هیچ گونه خطر بوده و هیج گونه جراحی ، بیهوشی و درد در آن راه ندارد و به صورت قابل پیش بینی و موفقیت آمیز نتیجه را بر جای خواهد گذاشت .روش ترمیم مو ، از طریق کاشت تار موهای طبیعی و الیاف درجه اول اجرا می گردد.در این روش کاشت تار موها بر روی پروتز شبیه سازی با پوست سر انجام می شود و سپس پروتز شبیه سازی شده بر روی سطح سر نصب خواهند گردید .


پروتز مو

پروتز مو روشی موفق و قابل اعتماد می باشد. این روش نیاز به دو جلسه داشته که جلسه اول آن جلسه مشاوره می باشد. در این جلسه نوع ریزش ، مقدار ریزش ، علت ریزش ، اندازه ریزش ، اندازه سطح سر فرد ، رنگ موهای اصلی فرد و... مورد بررسی قرار می گیرند. مقدار موهای کاشته شده بر روی پروتز اندازه گیری و محاسبه خواهد شد که بسته به اندازه سر و ظاهر فرد دارد . همچنین در این جلسه رنگ موی مورد علاقه فرد ، اندازه موهای مورد علاقه و مدل موی مد نظر فرد با توجه به تشخیص متخصص از طریق ظاهر شخص ، بررسی شده و اعمال می گردد . پس از اتمام این جلسه ، پروتز خصوص سر فرد آماده سازی خواهد شد .


در مرحله بعد موها و الیاف طبیعی از طریق متخصص به صورت تار به تار و جدا گانه بر سطح پروتز کاشته خواهند شد تا در جلسه ی اجرا موهای کاشته شده بر روی آن از طریق فیکس کننده های طبیعی و کراتینه آلمانی بر سطح سر قرار خواهند گرفت و درمان به راحتی و در زمان بسیار کوتاه پایان می پذیرد .خوشبختانه در این روش نیازی به تکرار جلسات مکرر نخواهد بود و طی 2 جلسه می توان نتایج نهایی را کسب کرد .


روش ترمیم مو هچگونه نیازی به مراقبت و محدودیت نداشته و افراد بعد از آن بدون گذراندن دوران نقاهت می توانند به کلیه فعالیت های خود ادامه دهند .


ترمیم مو به روش HRT

تنها روش استاندارد ترمیم مو حال حاضر در ایران ترمیم مو به روش HRT می باشد که در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نبود و بانک مو 100% طبیعی از طریق مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) تامین می شود که با استفاده از شبکه ای شبیه سازی شده پوست سر انسان و کراتین های گیاهی فیکس سر می شود . پس از ترمیم مو فرد می توانید همانند گذشته استحمام کرده و از سونا ، استخر ، جکوزی و ... استفاده نماید . همچنین فرد قادر به انجام فعالیت های ورزشی گذشته خود می باشد. شایان ذکر است موهای ترمیم شده به روش HRT قابلیت حالت دهی با ژل، تافت، سشوار و ....را دارد.