مقایسه کاشت مو با کلاه گیس

انتخاب بهترین روش برای بازگشت موهای از دسته رفته جز مسائلی است که افراد پیش از اقدام با آن درگیر هستند. کاشت مو و استفاده از کلاه گیس به عنوان دو روش کاملا متفاوت از جمله روش هایی هستند که افراد برای انجام آن ها نیاز به مقایسه هریک از آن ها دارند تا بر اساس انتخاب صحیح اقدام به انجام این روش درمانی نمایند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه روش کاشت مو با کلاه گیس بپردازیم تا با اطلاعات دقیق تری نسبت به این کار اقدام نمایید.


کاشت مو

کاشت مو روشی است که از دهه 1950 در آمریکا برای درمان طاسی استفاده می شود که شامل جابحایی گرافت ها از پشت سر و کاشتن آن در نواحی طاس شده است. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در سطح دنیا از روش های FUE و SUT استفاده می کنند . در این روش ها واحدهای فولیکولی از پشت سر یا کنار سر برداشته می شود و پس از استخراج گرافت ها از آنها در ناحیه مورد نظر کاشت می شود. تا پیش از به وجود آمدن روش های جدید امروزی همچون کاشت مو به روش SUT از روش های رایج و سنتی همچون کاشت مو به روش FIT و FUT استفاده می شد که دارای عوارض گوناگونی بودند. اما امروزه با استفاده از جدیدترین روش های کاشت مو می توان موهای از دست رفته خود را همانند روز اول در ناحیه سر مشاهده نمود به طوری که هیچ کس متوجه کاشت مو نشود.


کلاه گیس

اگر بخواهیم کلاه گیس را توضیح بدهیم می توانیم بگوییم که به پارچه ای که روی آن الیاف هایی شبیه به مو دوخته شده باشد و به رنگ ها و مدل های مختلف موجود است کلاه گیس می گویند به شکل معمول کلاه گیس یا پروتز مو برای مراسم و مجالس مختلف و یا در حوزه گریم استفاده می شود و به هیچ عنوان آن را برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود زیرا مشکلات پوستی را به همراه خواهد داشت.


مقایسه کاشت مو با کلاه گیس

در این بخش از مقاله می خواهیم مقایسه کاشت مو با کلاه گیس را به شما عزیزان شرح دهیم:
1.به دلیل اینکه موهای استفاده شده در کاشت مو از بانک موی فرد می باشد زنده و قابل رشد بوده در حالی که کلیه موهای کلاه گیس الیاف مصنوعی می باشد.طبیعی بودن روش کاشت مو نیز به همین دلیل می باشد.

2.در کاشت مو موهایی که رشد می کنند مادام العمر هستند ولی کلاه گیس اینظور نیست.

3.ظاهر کلاه گیس بسیار مصنوعی و زننده می باشد ولی در کاشت مو موها همانند روز اول رشد کرده و کاملا طبیعی می باشند.
4. خط رویش مو در کلاه گیس به صورت عروسکی و مصنوعی است در حالی که خط رویش در متد های جدید کاشت مو همچون روش SUT به صورت کاملا طبیعی می باشد.
5.کاشت مو یکبار برای همیشه بوده و فرد یکبار موهای خود را پیوند خواهد نمود در صورتیکه کلاه گیس باید هر چند وقت یکبار تعویض و مجددا نصب گردد.


مقایسه کاشت مو با کلاه گیس منطقی نمی باشد اما به افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و یا به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند پیشنهاد می کنیم از ترمیم مو به روش HRT استفاده کنند چرا که در ترمیم مو با این تکنیک از موهای 100% طبیعی استفاده شده(موهایی که در بانک مو کلینیک در مدل های گوناگون موجود می باشد) که بدون جراحی، درد، خونریزی بوده و در یک جلسه انجام می شود.


ترمیم مو به روش HRT

کاشت مو غیر قابل رشد یا همان ترمیم مو یکی از روش های بازگشت مو می باشد و با توجه به اینکه این روش هیچگونه محدودیتی ندارد و قابل انجام برای همه افراد است طرافداران خاص خود را پیدا کرده و روز به روز به آن ها اضافه می شود . در ترمیم مو دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست و در یک جلسه انجام می شود. از مزایای ترمیم مو می توان به انتخاب نا محدود تراکم و بلندی مو اشاره کرد.


تنها روش استاندارد ترمیم مو در دنیا ترمیم مو به روش HRT می باشد که به صورت تخصصی و انحصاری در مرکز تخصصی موی رنسانس در حال انجام است. در این روش یک لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه کرده و موها را روی آن لایه سوار می کنند که خط رویش و خط فرق آن کاملا طبیعی است بطوریکه هیچ فردی نمی تواند موهای ترمیمی شما را تشخصی دهد از دیگر مزایای ترمیم مو به روش HRT می توان به انجام آن برای خانم ها اشاره کرد که با توجه به اینکه خانم ها نمی توانند کاشت مو انجام دهند بهترین و تنها راه برای بازگشت و درمان طاسی سر برای آن ها ترمیم مو می باشد. همچنین ترمیم مو به روش HRT برای بیماران قلبی ، بیمارانی که از فشار خون رنج می برند ، بیماران آلوپسی ، بیماران دچار سوختگی ، بیماران لیکن پلان ، پسوریازیس ، اکتیوز و حتی کسانی که تحت شیمی درمانی می باشند قابل انجام است.