مقایسه کاشت مو به روش FUT با کاشت مو به روش FUE

روش های منسوخ و سنتی:

روشهای کاشت مو امروز شاهد تغییراتی بوده است. در سراسر دنیا رویه کار به این صورت است که از روشهای سنتی و منسوخ شده دیگر استغاده نمی شود و یا بندرت استفاده می شود.

یکی از علت های عدم استفاده از روشهای سنتی کاشت مو، آسیب خوردن پوست سر و تارهای مو است چون در روشهای سنتی و منسوخ کاشت مو، معمولا یک نوار باریک از پوست پشت سر برداشته می شود در نتیجه احتمال خونریزی و درد وجود دارد. از سوی دیگر در روشهای منسوخ، اگر وسعت ریزش موی بیمار بسیار زیاد باشد، بیمار بایستی بیش از یک جلسه و به فاصله یکسال مجددا کاشت مو را تکرار کند.

روشهای نوین کاشت مو:

روشهای نوین کاشت مو مثل روش fue امروز بسیار رایج شده است و تغییرات زیادی داشته است و در نتیجه نتایج بهتری برای بیماران متقاضی کاشت مو حاصل شده است. 

روش FUE درواقع یک روش پیچیده است که در طی یک جلسه انجام می شود و با توجه به میزان ریزش مو زمان کاشت مو متغیر می شود.

در حال حاضر  روش کاشت FUE یکی از مدرنترین و بهترین روشهای کاشت مو در دنیاست که در این روش نیازی به جراحی های طولانی مدت نیست.


در روش FUE  برای اطمینان در مورد اینکه موهای کاشت شده طبیعی به نظر می رسد، موها در زاویه درست و مسیر دقیق جایگذاری می شود.

جالب است بدانید در این روش نیازی به بیهوشی نیست و از جراحی استفاده نمی شود. موهای کاشته شده نیز پس از 2 هفته کاملا می ریزد و سپس در طول 3 ماه جوانه

میزند و در نهایت پس از حدود 9 ماه رشد می کند و به حالت عادی می رسد.




فرایند کاشت FUE:

کاشت مو به روش FUE به این صورت است که در ابتدا سر بیمار توسط تیم پزشکی اصلاح می شود تا به این وسیله مشاهده و دسترسی به تارهای مو آسانتر باشد.

در کاشت مو به روش FUE تیم پزشکی از یک چاقوی بسیار ظریف پزشکی استفاده می کند که قطر ان 7/0 میلی متر استو به این ترتیب گروه های فولیکولی بسیار کوچکی را از محل مورد نظر برداشت می کند.

استفاده از روش FUE مستلزم دقت بالایی است تا به تارهای موی اطراف اسیبی وارد نشود. در این روش از تعداد زیادی تار موی انفرادی از یک ناحیه کوچک دهنده برداشته نمی شود تا به ناحیه دهنده اسبی وارد نشود.

همچنین در این روش، تیم پزشکی بسیار دقیق عمل می کند چون گرفت های نازک یکی یکی در محل مناسب قرارداده می شود یعنی در زاویه دقیق و مسیر و جهت مناسب و عمق مناسب قرار داده می شود. بنابراین اماده سازی و طراحی قبل از کاشت مو بسیار در کسب نتیجه موفقیت امیز مهم است.

همچنین موهای خط پیشانی باید جوری قرارداده می شود که طبیعی به نظر برسد بنابراین تیم پزشکی در خط جلویی از تک تار موها استفاده می کنند و بتدریج که کار پیش می رود به سمت عقب سر پیش می رود از تعداد تارموی بیشتری استفاده می کند تا به ظاهر طبیعی موی سر بیمار نزدیکتر شود.

تیم پزشکی با استفاده از سوزنهای بسیار طریف پزشکی، سوراخ های ظریف و کوچکی در محل گیرنده مو ایجاد می کند که این سوراخها بقدری کوچک است که دچار خونریزی نمی شود. سپس تار موهای انتخاب شده طوری در سوراخها قرار داده می شود که به جریان خون در زیر پوست دسترسی داشته باشد و از ان طریق تغیه شوند.

در روش FUE تیم پزشکی با استفاده از یکسری تبزارهای خاص قادر است گرفت ها را بسیار نزدیک به هم بکارد که به این ترتیب موها در اینده بطور طبیعی رشد خواهند کرد.

علاقمندان به استفاده از روش FUE در مرکز تخصصی موی رنسانس می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنند و از مشاوره رایگان متخصصان این مرکز استفاده نمایند.